Elektronica: brug impedantiemetingen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 9

Elektronica: brug impedantiemetingen

Een vraagje over brug impedantiemetingen..als iemand weet waarover ik het zou hebben ;)

Bij het meten van impedanties (in zo'n brugschakeling), is er dan een verschil tussen het gebruik van gelijkstroom of wisselstroom?

Ik denk dat op deze vraag waarschijnlijk niemand het antwoord zal weten, maar ik hoop echt hier iemand van de elektronica aan te treffen die dit weet!!

Alvast superbedankt moest iemand mijn vraag grondig kunnen beantwoorden ;)

groetjes!

Berichten: 7.068

Re: Elektronica: brug impedantiemetingen

Wat voor impedanties wil je bemeten met welke brug? (dit heeft namelijk invloed op het antwoord.)

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Elektronica: brug impedantiemetingen

Voor een brug met alleen zuivere weerstanden maakt het niet uit. Maar het is gebruikelijk om dan met gelijkstroom te meten.

Als er spoelen en/of condensatoren in de brug zitten, dan zul je wel met wisselstroom moeten meten.

Berichten: 9

Re: Elektronica: brug impedantiemetingen

impedantiemetingen met een brug van wheatstone..

Dus als je enkel met weerstanden werkt kun je de brug enkel gebruiken voor gelijkstroom?

En met condensaters en/of spoelen kan je enkel deze metingen uitvoeren voor wisselstroom?

Want ik begrijp gewoon het VERSCHIL tussen het gebruik van gelijkstroom en wisselstroom voor zo'n impedantiemetingen niet..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Elektronica: brug impedantiemetingen

En met condensaters en/of spoelen kan je enkel deze metingen uitvoeren voor wisselstroom?
Hoe gedraagt een condensator in een gelijkstroomkring zich?

Hoe gedraagt een spoel in een gelijkstroomkring zich?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer