Springen naar inhoud

Excel rekendocument

• Log in om te kunnen reageren

Ruzeltje

Ruzeltje

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2010 - 12:40

Ik heb in excel 2007 (gesaved als 2003) een rekensheet gemaakt bestaande uit 5 werksheets. Op sheet 1 staan invoerwaardes welke bestaan uit invoerlijsten (gegevensvalidatie).

Aan de hand van deze invoer gegevens worden op de overige 4 sheets gezocht naar verdere benodigde waardes (aan de hand van index vergelijken). Deze waardes worden vervolgens gebruikt voor berekeningen op de eerste sheet.

Dit werkt allemaal prima tot ik 1 van mijn invoerwaardes wijzig. Dan rekent de sheet wel alles door, maar het rapportje met alle resultaten blijft leeg.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Kan er iets in mijn sheet zitten waardoor dit niet werkt of is er een functie of een vba script om deze waardes wel zichtbaar te krijgen? Of kan het in de conversie van 2007 naar 2003 zitten?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 december 2010 - 13:07

Je hebt het ineens over een "rapportje met resultaten". Is dat sheet 1?

Misschien eens kijken bij Tools*>Options* en dan tabblad calculations*. Selecteer daar de radiobutton "automatic".
Hopelijk werkt dit.

* ik heb de Engelstalige excel, ik weet de Nederlandse equivalenten zo niet.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Ruzeltje

Ruzeltje

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2010 - 13:23

Dat rapportje is idd een hoekje op de eerste sheet met een linkje naar de resultaten van de formules. Die instelling stond helaas al goed, dus daar kan het niet inzitten. Toch bedankt

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 december 2010 - 13:47

Het is altijd gemakkelijker om te kijken waar er iets fout zou kunnen lopen als je het bestand upload ("Kiezen..." en dan "UPLOAD" onder de volledige editor).

Ruzeltje

Ruzeltje

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2010 - 14:37

Dat zou ik graag doen, maar helaas bevat het document vertrouwelijke informatie en kan ik hem hier dus niet neerzetten.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 december 2010 - 14:58

Het gaat om de formules, niet om de data. Is het mogelijk om je bestand wat te censureren?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Ruzeltje

Ruzeltje

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 december 2010 - 15:24

Het probleem is dat de niet de data maar de formules de gevoelige informatie is. Dit maakt censuur dus lastiger. Ik snap dan ook dat een precies antwoord zo ook lastig te geven is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures