Plantkunde

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Plantkunde

Hoi,

Voor ons ecologieverslag moeten we een aantal (40)

planten zoeken en benoemen. Nu heb ik al op internet

en in boeken gezocht maar kan ik de namen van

onderstaande planten niet vinden.

Wie weet de namen van de planten in de bijlage wel?

x Malibo
Bijlagen
planten.pdf
(615.62 KiB) 351 keer gedownload

Berichten: 3

Re: Plantkunde

Hoi,

Het determineren van planten zonder de bloemen vind ik zelf nog uiterst moeilijk, dus over de meesten ga ik geen uitspraak doen. Het eerste plantje (met roze bloem) is Robertskruid naar mijn mening, en het voorlaatste Ooievaarsbek (gewone- of zachte-, dat zul je moeten voelen). Beiden zijn van de ooievaarsbekfamilie.

De 5e foto, onderaan pagina 1, is een distel. Aan de hand van de bladstructuur denk ik dat het om een vederdistel gaat.

Check het zeker nog eens na aan de hand van een determinatiewerk, dan ben je zeker dat je niets verkeerd opschrijft ;)

Een wat laat antwoord maar misschien heb je er nog wel iets aan :P

Berichten: 13

Re: Plantkunde

Student KUL schreef:Hoi,

Het determineren van planten zonder de bloemen vind ik zelf nog uiterst moeilijk, dus over de meesten ga ik geen uitspraak doen. Het eerste plantje (met roze bloem) is Robertskruid naar mijn mening, en het voorlaatste Ooievaarsbek (gewone- of zachte-, dat zul je moeten voelen). Beiden zijn van de ooievaarsbekfamilie.

De 5e foto, onderaan pagina 1, is een distel. Aan de hand van de bladstructuur denk ik dat het om een vederdistel gaat.

Check het zeker nog eens na aan de hand van een determinatiewerk, dan ben je zeker dat je niets verkeerd opschrijft ;)

Een wat laat antwoord maar misschien heb je er nog wel iets aan :P
2de links onder is dat geen van de toorts familie (o.a. stalkaars, koningskaars, enz), rechtsboven misschien chicorei. ( let op ik geef maar suggesties, moet er ook een heel deel kennen)

Reageer