Java en jama, vreemde warning

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Java en jama, vreemde warning

Ik heb jama de Jama source code bij een nieuw project toegevoegd in de map /src met behoud van de losgiche structuur (Hoe kan dat trouwens logischer met Eclipse?). Op zich werkt het maar ik krijg bij elke class van Jama een melden in de trant van deze:
Schermafdruk.png
Schermafdruk.png (28.59 KiB) 409 keer bekeken
Iemand enig idee wat ermee bedoelt wordt en wat het probleem veroorzaakt?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Java en jama, vreemde warning

1) normaal gezien voeg je nooit code van een extern project toe. Je voegt wel de .jar file toe aan de external libraries. Op die manier zoekt de compiler ook in die bibliotheek naar de objecten die je gebruikt in je project. (dit kun je doen bij Eclipse onder projectproperties)

2) Serializen is een manier om objecten op te slaan in een bestand, en later weer te openen waarna je identiek hetzelfde object hebt. Om te weten of de source van dat object niet verandert is, moet je normaal gezien (maar niet noodzakelijk) een serialversionID implementeren. Meestal is dit een hash van je sourcebestand; het wordt ook vrijwel altijd op een automatisch gegenereerde manier gedaan. (bv in Eclipse, add generated serialversionID)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Java en jama, vreemde warning

Conclusie: ik zet mijn package beter ergens anders en dan is de melding ook weg? Ik zie trouwens geen nood om die objecten in een bestand te plaatsen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Java en jama, vreemde warning

Conclusie: ik zet mijn package beter ergens anders en dan is de melding ook weg?
Klopt, want de compiler moet ze dan niet meer compileren.
Ik zie trouwens geen nood om die objecten in een bestand te plaatsen.
Normaal kun je die .jar downloaden van de site van de bibliotheek.

Het voordeel t.o.v. met de source werken is dat je zo niets aan de source verandert. Als er een update komt, moet je gewoon de bibliotheek veranderen en je bent klaar. Met sourcefiles gaat dat moeilijk. Bovendien kun je compilereigen optimalisaties of instellingen verliezen.

Een andere reden is overzicht, je zit bij het kopieren van de source met tientallen of zelfs honderden sourcefiles die je niet begrijpt. Het is een onderdeel van de filosofie dat je een bibliotheek niet moet begrijpen om hem te gebruiken.

(als ik je goed begrepen heb ;) )
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Java en jama, vreemde warning

Je hebt mij goed begrepen. Morgen eens uitzoeken hoe dat moet in eclipse. (Op dat gebied is de handleiding vrij vaag)

Bedankt!
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer