Luchtwrijvingskracht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Luchtwrijvingskracht

Heey,

Ik heb een vraag over meet onderzekerheden. We moesten voor school een natuurkunde PO maken en dat hebben we nu dus gedaan. We hebben als eerst 4 soorten ballen naar beneden laten vallen en opgenomen met camera. Dit hebben we in coach 6 videometing gedaan, en vervolgens hebben we het gemoduleerd in coach 6.0 Moduleren. Alleen weten ik niet zo goed wat de meet onzekerheden zijn.

Dit zijn de gene die ik al wel heb :

-De bal moet recht vallen om de beste meting te krijgen, niet helemaal recht en je hebt al een afwijking.

-Het moduleren kan niet helemaal precies goed lukken en daar moet je ook naar kijken

- En bij het videometen op coach moet je telkens in het midden van de bal klikken en dat lukt natuurlijk ook nooit precies

Maar ja, ik geloof dat er nog veel meer meet onzekerheden zijn maar ik kom er momenteel niet op.

De 4 ballen die we gebruikt hebben zijn; Tennisbal, Basketbal, Volleybal, Hockeybal

Alvast bedankt,

Philip

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Luchtwrijvingskracht

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Luchtwrijvingskracht

-Het modelleren kan niet helemaal precies goed lukken en daar moet je ook naar kijken
Ik begrijp niet hoe je dat als MEETonzekerheid wil beschouwen.

verder, gaan je ballen nog roteren tijdens de val?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer