Springen naar inhoud

Kurken stop ?

• Log in om te kunnen reageren

Axel On8ati

Axel On8ati

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 december 2010 - 19:09

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie gebruiken als stopsels op de flesjes om jullie chemische preparaten, bij gebrek aan beter gebruik ik kurkeren stopsels maar vermits die poreus zijn is het redelijk gevaarlijk gassen enzo kunnen gewoon vrijkomen.
Dramatiseer ik het een beetje of niet ?
Wat gebruiken jullie ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 17 december 2010 - 20:00

Afhankelijk van met wat je te maken hebt gebruik je een andere stop. Zo kun je een erlenmeyer afsluiten met synthetische stop. Een kolf met een synthetische of een glazen stop of desnoods met een parafilmpje (=wasachtig rekbaar papiertje). Bij een scheitrechter gebeurt dit dan weer typisch met een glazen stop.

bij gebrek aan beter gebruik ik kurkeren stopsels maar vermits die poreus zijn is het redelijk gevaarlijk gassen enzo kunnen gewoon vrijkomen.

Hier overdrijf je een beetje denk ik. Op een wijn fles zit precies hetzelfde en zonder de fles te openen kan je toch niet ruiken wat de ingrediŽnten zijn.

Verder is het enorm belangrijk dat je NOOIT een stop zet op iets waarin er gasontwikkeling ontstaat, vanwege het ontploffingsgevaar. Ik kan je dus ook aanraden om alle experimenten onder begeleiding of op school uit te voeren.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures