Springen naar inhoud

Video insluiten in powerpoint

• Log in om te kunnen reageren

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 december 2010 - 23:23

Voor een opdracht moet ik een powerpoint presentatie maken waarin een videofragment voorkomt. Het wordt ook aangeraden om geluid te implementeren. Belangrijk is wel dat ik één bestandje ga afleveren, dus enkel de powerpoint zonder extra geluidsfragmenten en/of filmpjes.

Voor het geluid raakte ik uit de problemen na een lange zoektocht. Blijkbaar gaat insluiten enkel indien je over een 'wav' versie van het geluidsfragment beschikt, wat overigens de grootte van je bestand snel doet oplopen. Uiteindelijk slaagde ik erin om de standaard limiet voor insluiten van 50kB te verhogen naar 20MB. Gevolg: presentatie speelt op alle computers met geluid ;)!

Hetzelfde hoopte ik te doen bij filmfragmenten. Jammer genoeg lukt dit niet en zie ik steeds bij de eigenschappen een link naar het betreffende bestand staan.

Iemand suggesties?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 01:41

Je kan toch Invoegen > Video?

Onder andere avi en wmv worden ondersteund. In eerdere versies van powerpoint moet je dan meteen kiezen of je wil dat de video op die slide onmiddellijk start bij het openen van de slide, of dat je wil wachten tot je erop klikt.

In de nieuwe Office 2010 wordt het filmpje geïmplementeerd met een soort mini-mediaplayer ingebouwd. Je kan dus tijdens de slide 'pause' aanduiden, het balkje een beetje naar rechts verschuiven en verder gaan bijvoorbeeld...

Je kan package presentation for cd aanduiden om te zorgen dat je één bestand opslaat waarin de video en dergelijke worden embed.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 01:56

Overigens heeft de video de neiging op meer computers niet te werken dan wel...
Ik zou het dus enkel gebruiken als je niet anders kan, of als je de computer kent waarop het afgespeeld wordt.
In ieder geval vooraf dan je presentatie op een aantal computers proberen...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 10:12

Je kan toch Invoegen > Video?

Dit is net het probleem, wanneer ik dit doe komt de video wel in de slide terecht maar is die steeds verbonden met een link naar het originele bestand op mijn computer. Wanneer ik de presentatie ga spelen op een onbekende pc zal de link niet verwijzen naar het videofragment. Met geen filmpje tot gevolg.

Je kan package presentation for cd aanduiden om te zorgen dat je één bestand opslaat waarin de video en dergelijke worden embed.

Overigens heeft de video de neiging op meer computers niet te werken dan wel...

Gaat dit over hetzelfde? Ik ga het iig. proberen ;)
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 11:30

De 'package presentation for cd' levert mij één map op die je logischerwijs op een CD kan branden. De map staat echter vol met afzonderlijke bestanden ;). Overigens gaan enkele effecten verloren, zoals de achtergrond shader (of hoe noem je dit) waardoor mijn tekst amper leesbaar wordt. Hier valt waarschijnlijk wel een mouw aan te passen, maar dit lost mijn probleem nog niet echt op ;) .

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 19:46

De 'package presentation for cd' levert mij één map op die je logischerwijs op een CD kan branden. De map staat echter vol met afzonderlijke bestanden ;). Overigens gaan enkele effecten verloren, zoals de achtergrond shader (of hoe noem je dit) waardoor mijn tekst amper leesbaar wordt. Hier valt waarschijnlijk wel een mouw aan te passen, maar dit lost mijn probleem nog niet echt op ;) .

Allez, zeg het als ik iets stom zeg, maar als je het zipt, heb je gewoon 1 bestand? Waarom moet het perse 1 bestand zijn?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 19 december 2010 - 20:20

Allez, zeg het als ik iets stom zeg, maar als je het zipt, heb je gewoon 1 bestand? Waarom moet het perse 1 bestand zijn?

We kunnen slechts één bestand indienen op de server, maar aan zippen had ik nog niet gedacht eigenlijk ;). Super idee dus!
Hoe is het mogelijk dat ik daar zelf niet eerder opkwam ;) het wordt plots zoveel eenvoudiger :).

Bedankt 317070!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures