Windows 7 traag

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Windows 7 traag

Hallo heb een Toshiba laptop met Windows 7.

Het opstarten van de computer duurt echt overdreven lang, dit probleem had ik eerst niet.

Ik heb gegeken of ik een virus had maar dat was niet het geval. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

Bedankt alvast!

Vera

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Windows 7 traag

veraweb schreef:Hallo heb een Toshiba laptop met Windows 7.

Het opstarten van de computer duurt echt overdreven lang, dit probleem had ik eerst niet.

Ik heb gegeken of ik een virus had maar dat was niet het geval. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen?

Bedankt alvast!

Vera
Je duwt op windowslogo+R op je toetsenbord. Je typt in msconfig.

Er komt dan een window met alle dingen die gebeuren als je computer opstart. Er is daar ook een tabblad startup (bij mijn engelse versie) Daarvan mag je alle dingen afvinken zonder problemen. Meestal staat er heel wat brol tussen waarvan je het helemaal niet nodig vindt dat het opstart.

Anders: formatteren en windows 7 opnieuw installeren.

Trage computers zijn een typisch probleem dat aan honderden dingen kan liggen. Dat is moeilijk om zo van op afstand op te lossen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 1

Re: Windows 7 traag

Er zijn meer factoren die een rol kunnen spelen als het gaat om het probleem dat windows traag is bij het opstarten.

Een virus is een veel voorkomend probleem maar dus niet altijd de oorzaak.

Ik weet niet hoelang je de computer gebruikt en hoe je hem gebruikt. Maar als je hem intensief gebruikt moet je hem eens opschonen.

Harddisk defragementeren, programmas eraf gooien die niet meer gebruikt enzo.

En zo zijn er nog veel meer van die kleine handige tips, die beetje bij beetje je pc sneller maken.

Zal je een website doorsturen waar je meer van dit soort info kunt vinden: Windows traag bij het opstarten (tips).

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg help!

Success ermee!

Berichten: 3

Re: Windows 7 traag

je zou ook een kleine upgrade van meer RAM geheugen kunnen doen, of eventueel een SSD harde schijf als je echt snel wilt gaan opstarten ;) mijn laptopje start in 10 seconden op met een SSD hard disk!

Reageer