Springen naar inhoud

Kansrekenen

• Log in om te kunnen reageren

Teehee

Teehee

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 december 2010 - 20:21

Hoii

Eerder vandaag had ik al een vraag gesteld, maar zit inmiddels helemaal vast bij een kansreken vraag

De vraag:

In een scheikundelab wordt een proef gedaan, dat de proef lukt P(lukt) = 0.21 en dus P(mislukt) = 0.79

Hoe vaak moet de proef herhaald worden om zeker te zijn dat de proef minstens 2 keer lukt?

Zelf kom ik er echt niet meer uit, en op internet kom ik ook niet verder. (Het is een vraag uit Getal en Ruimte VWO, maar er staat niet bij welke editie)

Alvast bedankt!

x

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2458 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 december 2010 - 20:39

De kans dat de proef minstens 2 keer lukt vind je door eerst de kans te bepalenn dat de proef 0, 1 of 2 keer lukt. Noem deze kans p, dan is de gevraagde kans 1-p. Wat is de waarde van p, dus wat wordt de waarde van de gevraagde kans?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Teehee

Teehee

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 december 2010 - 20:56

De kans dat de proef minstens 2 keer lukt vind je door eerst de kans te bepalenn dat de proef 0, 1 of 2 keer lukt. Noem deze kans p, dan is de gevraagde kans 1-p. Wat is de waarde van p, dus wat wordt de waarde van de gevraagde kans?

Jaaaa, dankje! Dat was het, nu weet ik het weer ;)

x

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures