Magnetron frequentie vs. processor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 25

Magnetron frequentie vs. processor

Vraagje:

Een magnetron gebruikt 2,45 GHz voor de opwarming van voedsel. Mijn pc gebruikt ook een processor die op 2,4 Ghz draait evenals mijn draadloos netwerk. In hoeverre verschilt dit van de frequentie/straling van de magnetron. Kan dat niet schadelijk zijn voor de gezondheid?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Magnetron frequentie vs. processor

chupa schreef:Vraagje:

Een magnetron gebruikt 2,45 GHz voor de opwarming van voedsel. Mijn pc gebruikt ook een processor die op 2,4 Ghz draait evenals mijn draadloos netwerk. In hoeverre verschilt dit van de frequentie/straling van de magnetron. Kan dat niet schadelijk zijn voor de gezondheid?
In amplitude? Een processor moet zo weinig mogelijk stralen (lees: NIET stralen), anders werkt hij helemaal niet...

Het is toch ook niet omdat je je kapot zweet onder spotlights, dat je last hebt van nachtlampjes?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 450

Re: Magnetron frequentie vs. processor

Het vermogen is van een andere grootte orde en bovendien fungeren de meeste computerbehuizingen als een kooi van Faraday. Dus zelfs als zou de processor energie uitstralen zou je er waarschijnlijk geen last van hebben.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.525

Re: Magnetron frequentie vs. processor

Wat GHz-straling betreft kun je beter een vraagteken zetten bij de draadloze DECT-telefoons die de meeste mensen in huis gehaald hebben. Het basisstation zendt in 'rust' de hele dag door 100x per seconde een golf van circa 2 GHz door het huis (en dat van de buren), met een zendvermogen van 250 mW tijdens de puls. Dat is uiteraard niet afgeschermd.

Reageer