Fake facebook

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 224

Fake facebook

hallo allemaal,

ja de titel is nogal raar omschreven, want ik wist niet goed hoe het te omschrijven.

ik waarschuwde mijn dochter afgelopen weekend nog dat ze voorzichtig moet zijn wbt gegevens op facebook zetten.

ik heb gewaarschuwd dat er ook zoiets bestaat als een fake facebook.

wat is er vanmorgen gebeurd?

ze wilde weer inloggen, en je raad het al natuurlijk?

ja haar wachtwoord werd geweigerd ,of ze een nieuw aan wilde maken.

nou vanaf toen ging het mis. nep dus.

wat kan mijn dochtetr nu doen?

geef me advies please,

gr pangeaman
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Fake facebook

pangeaman schreef:hallo allemaal,

ja de titel is nogal raar omschreven, want ik wist niet goed hoe het te omschrijven.

ik waarschuwde mijn dochter afgelopen weekend nog dat ze voorzichtig moet zijn wbt gegevens op facebook zetten.

ik heb gewaarschuwd dat er ook zoiets bestaat als een fake facebook.

wat is er vanmorgen gebeurd?

ze wilde weer inloggen, en je raad het al natuurlijk?

ja haar wachtwoord werd geweigerd ,of ze een nieuw aan wilde maken.

nou vanaf toen ging het mis. nep dus.

wat kan mijn dochtetr nu doen?

geef me advies please,

gr pangeaman
Een mail sturen naar de mensen van facebook en de situatie uitleggen? En eenmaal terug ingelogd op facebook een nieuw wachtwoord aanmaken?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 20

Re: Fake facebook

Als ik het goed begrijp wou je dochter dus een profiel aanmaken op facebook.com, alleen heeft ze dit wss op een andere site aangemaakt (fakebook.com)

Ik dat geval zou in ieder geval ten eerste het wachtwoord van het emailadress (dat aan het account gekoppeld is) veranderen. Vaak gebruiken mensen zelfde wachtwoord voor hun email als voor een facebook (o.i.d.), zo kunnen de makers van een nepsite spam-mail versturen met iemand anders adres. (dit geld ook voor Paypal en andere sites waar je met een combinatie van email en wachtwoord inlogd!!!)

Om wat voor informatie ging het? Ik neem aan dat het niet over bankrekening nr's en andere gevoelige informatie gaat..? Dan zou ik me verder niet te veel zorgen maken.. Anders moet je bank rek leeg maken etc.

Verder denk ik niet dat situatie uitleggen aan de echte facebookcrew veel effect zou hebben...

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Fake facebook

Verder denk ik niet dat situatie uitleggen aan de echte facebookcrew veel effect zou hebben...
Ik dacht dat ze al een facebookprofiel had, en per ongeluk met dezelfde gegevens inlogde via fakebook...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 20

Re: Fake facebook

Ik dacht dat ze al een facebookprofiel had, en per ongeluk met dezelfde gegevens inlogde via fakebook...
Oh dan heb ik dat verkeert begrepen, sorry

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Fake facebook

Vaak gebruiken mensen zelfde wachtwoord voor hun email als voor een facebook (o.i.d.), zo kunnen de makers van een nepsite spam-mail versturen met iemand anders adres. (
Het hebben van een wachtwoord is niet noodzakelijk om spam te versturen met een ander e-mail adres als afzender.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 20

Re: Fake facebook

Oh ik meende dat je wel emails kon verzenden met een ander email zonder wachtwoord, maar voor de contactpersonen voor degene wel wachtwoord nodig hebt...

Hoe weet je dit allemaal zo goed Jhnbk, moet je onst wat vertellen??? haha ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 224

Re: Fake facebook

Hallo mensen!

Ik ben de dochter van Pangeaman. De aanleiding voor deze topic is, ik had geen toegang meer tot mijn Facebook nadat ik mijn password had gewijzigd. Daarna kreeg ik een mail van 'Facebook' so i thought.

Nadat ik op die link had geklikt kon ik niet meer inloggen in facebook. Na meerdere malen een beveiligingscode geprobeer te hebben aangevraagd, kreeg ik die code na een dag nog niet en na twee dagen ook niet.

Heb daarna geprobeerd een mail te zoeken van Facebook zelf om mijn incident uit te leggen maar die kon ik nergens op de Site vinden. Een vriend van me heeft toen iets gevonden qua contact. Op die mail heb ik gewoon op beantwoord geklikt en toen maar een mail getypt wat er is gebeurd nou na paar dagen kreeg ik een mail dat ze mijn password hebben gereset. Ondanks dit is het toch nog goed gekomen.

Mijn vader had me nog gewaarschuwd voor Phising en ja en het gebeurde T_T. Ik was toch wel bang dat een of andere vreemde mij n gegevens kon achterhalen , ook al heb ik niet veel gegevens op facebook staan. Je weet maar nooit wat ze tegenwoordig allemaal kunnen doen zoals je pc hacken.

Mensen bedankt voor jullie reactie!
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Fake facebook

Mijn vader had me nog gewaarschuwd voor Phising en ja en het gebeurde T_T. Ik was toch wel bang dat een of andere vreemde mij n gegevens kon achterhalen , ook al heb ik niet veel gegevens op facebook staan. Je weet maar nooit wat ze tegenwoordig allemaal kunnen doen zoals je pc hacken.
Er van uitgaande dat je altijd hetzelfde wachtwoord gebruikt, waar ik vrij zeker van ben. Al je wachtwoorden moet je nu veranderen. Zeker ook die van je mailbox!
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer