Springen naar inhoud

etikettering van voedingsmiddelen

• Log in om te kunnen reageren

labratinopleiding

labratinopleiding

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 september 2005 - 10:09

wie bepaalt er welke gegevens je op de etiketten moet zetten van voedingsmiddelen in Nederland? En hoe zit het dan met de andere landen in de EU? :shock:

alvast bedankt
:wink:
MBO

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44824 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 oktober 2005 - 23:04

Het kan haast niet anders of dit moet in Brussel geregeld zijn.
Ik ben eens in de provisiekast gaan neuzen: Op een pakje Melba toast van de Aldi vond ik de ingredientenlijst voor 11 verschillende landen, allen eender, behalve de Hongaarse versie, die behalve het voor de andere tien landen omschrevene ook nog een kompleet verhaal ophangt over waar het spul vandaan komt, wie het in Hongarije importeert, etc.

Maar ook dit is maar een vermoeden. Zijn er hogere machten in het spel?????
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

skinner

skinner

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2005 - 20:08

Ik weet alleen dat er een verschil is tussen gezondheidsclaim en medische claims. Dat laatste mag je niet zomaar op je product zetten, maar het eerste wordt alleen vrijwillig gecontroleert.
De ettiketering moet sinds kort als het goed is alle informatie bevatten in verband met allergiën. Ik weet alleen niet wie dat controleert.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures