Industrieel product ontwerp met weinig vooropleiding wiskunde

Reageer
Berichten: 2

Industrieel product ontwerp met weinig vooropleiding wiskunde

Beste,

Na mijn secundaire studies Economie Moderne Talen ben ik een opleiding Grafische en Digitale Media gaan volgen aan de Artevelde Hogeschool te Gent.

Sinds juni ben ik succesvol afgestudeerd, en ben ik begonnen aan een kort sabbathjaar.

Omdat ik enorm geïnteresseerd ben in product design en development, en zou dus graag nog verder studeren voor Industrieel product ontwerp aan Howest te Kortrijk.

Nu vroeg ik mij af of ik met de huidige kennis van Wiskunde genoeg heb om de opleiding te kunnen starten. Natuurlijk zal er wel bijscholing nodig zijn, maar hoeveel dat is een andere vraag. Vanaf april 2011 kan ik eventueel bijscholing nemen. Wat is zo de benodigde voorkennis om te kunnen starten?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Mvg,

Andreas

Berichten: 113

Re: Industrieel product ontwerp met weinig vooropleiding wiskunde

Dat is dan niveau industrieel ingenieur hé?

Ik ben vorig jaar gaan kijken naar de infodag in howest, om industrieel ingenieur te studeren. De cursus van wiskunde leek me wel doenbaar, als ik gewoon alles zou bijhouden. Maar ik kom wel uit Wetwi6 ;-)

Ik ken iemand die vanuit wet.moderne talen (4uur wiskunde) ook industrieel is gaan doen, en die persoon heeft toch veel meer moeite. Het is wel een gedreven persoon, dus waarschijnlijk haalt ie het ook, met de nodige inspanningen..

Ik denk dat, als je nu reeds aan je wiskunde wilt werken, best jezelf kunt trainen op limieten, afgeleiden, integralen... Dat zijn stukken die jij normaal minder uitgebreid gezien hebt, en waarin je jezelf kunt opwerken door te oefenen oefenen oefenen! ;-)

Moest je iemand kennen die uit een 6uurs wiskunde richting komt, vraag anders ofdat je die cursus kan gebruiken (voornamelijk leerstof 5e en 6e middelbaar). Ik vind dat wiskunde vlotjes aansluit bij de cursus wiskunde van de 6uur, dus je kunt je dan aan iets +/- gelijkaardig verwachten.

Ben je trouwens de cursus al gaan inkijken?

Berichten: 2

Re: Industrieel product ontwerp met weinig vooropleiding wiskunde

jap uiteindelijk, de master IO is inderdaad industrieel ingenieur.

ik zal inderdaad hard moeten werken, maar mijn wiskunde is nu ook zo slecht niet.

cursussen heb ik nog niet gaan inkijken, dus is voor 27 februari of 7 mei, hangt er beetje vanaf.

Ik heb wel cursussen van KHBO van alle 3 de jaren industrieel ingenieur en ik begreep de meeste dingen wel, maar natuurlijk zit het wat ver.

Wat studeer jij nu en waar?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Berichten: 1

Re: Industrieel product ontwerp met weinig vooropleiding wiskunde

Je kan ook kiezen voor Industrieel Product Ontwerpen, de Prof Bachelor opleiding van 3 jaar binnen dezelfde school.

Bijna geen wiskunde en veel creativiteit, ontwerpen, tekenen, vormgeven.

Leuke opleiding en toffe opdrachten. Je kan er uiteindelijk bijna hetzelfde mee doen als de met de Master.

Berichten: 113

Re: Industrieel product ontwerp met weinig vooropleiding wiskunde

Wat studeer jij nu en waar?


Ik zit nu in mijn eerste jaar industrieel ingenieur, in kaho sint lieven.

Dinsdag wiskunde examen gehad...

Reageer