Springen naar inhoud

Wenen en triestig zijn

• Log in om te kunnen reageren

Narizinho

Narizinho

• >100 berichten
  • 109 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2011 - 15:28

Wat is het verband tussen emotionele stress van de mens( hier bedoel ik het droevigheid gevoel) en het beschermende reflex van organisme die de tranen klier de tranen lat produceren.

Simpel gezegd waarom wenen mensen als ze zich triestig voelen?

Het reflex om de tranen te produceren lijkt me puur beschermende reflex te zijn voor de ogen. Ik dacht in eerste instantie over de zenuwen die voor de triestige gevoel en voor de productie van tranen zorgen. Kan het zijn dat die zenuwen te dicht bij mekaar liggen waardoor de actie potentiaal van een zenuw het andere kan be´nvloeden.

Is het wel mogelijk dan de zenuwen mekaar be´nvloeden als ze voor verschillende functies zorgen maar wel dicht bij mekaar gelegen zijn?

Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5815 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2011 - 18:33

Dit is wel een mooie link met veel informatie.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 04 januari 2011 - 23:31

waarom wenen mensen als ze zich triestig voelen?

Heel kort door de bocht: een huilbui leidt tot een psychische ontlading/ontspanning en voorkomt depressiviteit of stelt dat uit.

Narizinho

Narizinho

• >100 berichten
  • 109 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 januari 2011 - 07:30

Heel kort door de bocht: een huilbui leidt tot een psychische ontlading/ontspanning en voorkomt depressiviteit of stelt dat uit.

Op welke manier? Ik zoek vooral naar microbiologische verband tussen psychische ontspanning en huilen reflex.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures