Springen naar inhoud

Medische en/of studie met weinig contacturen?

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_Jannemann_*

• Gast

Geplaatst op 06 januari 2011 - 19:23

Ik bene en lijstje aan het maken van verschillende studies.
Nu vond ik biomedische wetenschappen of biologie goede keuzes voor mij, maar dit zijn studies met flink wat verplichte contacturen (door practica, werkgroepen, e.d.).

Kent iemand beta en/of medische studies, waarbij er weinig verplichte contacturen zijn?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

QuarkSV

QuarkSV

• >250 berichten
  • 723 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2011 - 13:45

Zodra je medische of (alpha)wetenschappelijke richtingen doet (dus Biologie, Chemie, Biochemie en dergelijke, ik spreek niet over Wiskunde, Fysica en dergelijke want daar ben ik niet in thuis) heb je veel practica-uren (VERPLICHT), werkzittingen zijn niet verplicht maar je neemt ze beter mee (jij doet wat je wilt natuurlijk ;) ).

Dus ik kan je (jammergenoeg) geen studie (alphawetenschappelijk) aanraden waar je weinig "contacturen" zult hebben. Daar moet je eerder bèta wetenschappen gaan voor studeren zoals rechten, psychologie, pedagogie, geschiedenis, enz enz. Ik wil hierbij wel nog zeggen dat weinig contacturen, maar een povere reden is om een bepaalde richting te studeren, maar kom jij beslist hé :P .

Mvg

Veranderd door QuarkSV, 07 januari 2011 - 13:46

Help WSF eiwitten vouwen in de VRIJE TIJD van je computer...

Surf & download: folding.stanford.edu. Team nummer: 48658.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 januari 2011 - 14:49

@ Quarksv: Je draait net de betekenis van beta en alpha om. Verder moet ik het ook met je eens zijn. Beta studies in het algemeen hebben veel contacturen.
"Meep meep meep." Beaker

*_gast_Jannemann_*

• Gast

Geplaatst op 07 januari 2011 - 17:11

Ik wil hierbij wel nog zeggen dat weinig contacturen, maar een povere reden is om een bepaalde richting te studeren, maar kom jij beslist hé.

Ik zoek hier niet naar omdat ik gewoon lui ben en niet naar de uni wil komen ;) Ik kan door functiebeperking niet zo lang naar de uni, en dan doe ik over een studie met flink wat verplichte contacturen toch al snel zo'n 3x langer over dan normaal.
Alpha (wat jij beta noemt) is voor mij geen optie, dat trekt me totaal niet. Ik "moet" echt een beta-opleiding doen.

Tommeke14

Tommeke14

• >250 berichten
  • 771 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2011 - 19:43

Ik denk dat computerwetenschappen niet zo erg veel verplichte contacturen heeft (ben niet zeker, maar ik denk dat toch...)

Maar het is misschien niet het soort bètawetenschap dat je zoekt

*_gast_Jannemann_*

• Gast

Geplaatst op 13 januari 2011 - 20:32

Nee, computerwetenschappen is niet wat voor mij. Ik wil ook graag iets medische / biologie vakken erin verwerkt.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 januari 2011 - 20:51

Zelf ben ik bijna klaar met een studie BMW en wat ik zo her en der opvang ken ik niemand die een vergelijkbare studie doet die weinig contact uren heeft. Een universiteit kan soms op maat oplossingen bieden voor mensen met een functiebeperking. Ik ozu je dan ook aan willen raden om een shortlist te maken van de studies die je leuk lijken (niet op contacturen leggen) en vervolgens over deze studies informatie inwinnen bij verschillende universiteiten en ook vooral informeren naar de mogelijkheden ivm functiebeperkingen.
"Meep meep meep." Beaker

Laurelin

Laurelin

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 april 2011 - 20:28

(...) informatie inwinnen bij verschillende universiteiten en ook vooral informeren naar de mogelijkheden ivm functiebeperkingen.

Mee eens, laat je studiekeuze niet afhangen van je beperkingen, zou jammer zijn toch?
Als de betrokkenen van de opleiding ervan weten, is er misschien iets te regelen met docenten.
Bijvoorbeeld de gewone vakken zelf thuis leren en voor practica en dergelijke een aangepast rooster.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures