Springen naar inhoud

Reflexbogen

• Log in om te kunnen reageren

biologiestudent

biologiestudent

• >250 berichten
  • 269 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2011 - 09:29

Er bestaan verschillende types reflexbogen:
- intrasegmentale reflexbogen zijn de reflexbogen die maar 1 lichaamssegment be´nvloeden en die lopen v/d dorsale naar ventrale hoorn aan dezelfde kant v/h lichaam
- intersegmentale reflexbogen zijn reflexbogen die over meerdere segmenten lopen en zo meerdere lichaamsdelen be´nvloeden
- comissuur-reflexbogen: reflexbogen die het lichaam doorkruisen (dus van dorsale hoorn van de ene kant naar de ventrale hoorn van de andere kant)

Nu kan ik mij hierbij helemaal niets voorstellen... Dus is mijn vraag of iemand soms van elk van de reflexbogen een voorbeeld kan geven.

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2011 - 12:25

- intrasegmentale reflexbogen zijn de reflexbogen die maar 1 lichaamssegment be´nvloeden en die lopen v/d dorsale naar ventrale hoorn aan dezelfde kant v/h lichaam

De kniepeesreflex.

- intersegmentale reflexbogen zijn reflexbogen die over meerdere segmenten lopen en zo meerdere lichaamsdelen be´nvloeden

Je stoot je rechter kleine teen waardoor je je rechter kleine teen wegtrekt en je linker been fixeert om niet onderuit te gaan.

- comissuur-reflexbogen: reflexbogen die het lichaam doorkruisen (dus van dorsale hoorn van de ene kant naar de ventrale hoorn van de andere kant)

Je krijgt een duw en je probeert niet te vallen door beide armen te gebruiken, je rompspieren en zelfs je beenspieren.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures