Springen naar inhoud

Werking lariam

• Log in om te kunnen reageren

marjolein1

marjolein1

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2011 - 19:58

ik doe mijn profielwerkstuk over malaria, maar nu ben ik vast gelopen bij de werking van lariam. en dan metname dat van atovaquon.
het enige wat ik kon vinden was dit: atovaquon en proguanilhydrochloride, grijpen in op twee
verschillende routes die betrokken zijn bij de biosynthese van pyrimidines noodzakelijk voor de
nucleÔnezuurreplicatie. Atovaquon werkt tegen P. falciparum door remming van het mitochondriale
elektronentransport (op het niveau van het cytochroom-bc1-complex) en het verstoren van het
mitochondriale membraanpotentiaal.

maar ik snap dus niet wat hier mee bedoeld wordt.
zou iemand mij dit kunnen uitleggen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 januari 2011 - 20:22

Daar staan twee verschillende mechanismen:

atovaquon en proguanilhydrochloride, grijpen in op twee verschillende routes die betrokken zijn bij de biosynthese van pyrimidines noodzakelijk voor de nucleÔnezuurreplicatie.

Dat gaat over het remmen van DNA-synthese. Wat is daar de consequentie van?

Atovaquon werkt tegen P. falciparum door remming van het mitochondriale elektronentransport (op het niveau van het cytochroom-bc1-complex) en het verstoren van het mitochondriale membraanpotentiaal.

Klik hier want wiki legt dat al zo mooi uit
Lang verhaal kort: de mitochondriale membraanpotentiaal is heel belangrijk voor het maken van ATP.

Veranderd door Mrtn, 08 januari 2011 - 20:35

Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures