Springen naar inhoud

Polygoon, polyhedron, polytoop

• Log in om te kunnen reageren

Alkartus

Alkartus

• >100 berichten
  • 199 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2011 - 22:09

Ik kan wel de meervouden van deze woorden vinden, namelijk: polygonen, polyhedra en polytopen. Of de genoemde woorden onzijdig zijn of niet weet ik niet. Weet iemand het wel?

P.s. Het zijn inderdaad wiskundige termen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3104 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 januari 2011 - 23:06

Volgens deze website is polygoon mannelijk. De twee overige woorden komen hierin niet voor. Volgens dezelfde website is isotoop mannelijk, en meestal (maar dit durf ik niet met zekerheid te stellen) hebben woorden met dezelfde uitgang ook dezelfde genus. Er zijn echter geen woorden in die database eindigend op -hedron.

Erik Leppen

Erik Leppen

• >250 berichten
  • 368 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2011 - 10:37

Edit: in plaats van polyhedron kun je ook kiezen polyŽder te gebruiken, misschien kun je dat wel vinden. (veelvlak)? Polyhedron is de Engelse schrijfwijze (maar ik zie net op de wiki dat die ook in Nederland toegestaan is) ;)

Veranderd door Erik Leppen, 13 januari 2011 - 10:38

Alkartus

Alkartus

• >100 berichten
  • 199 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 januari 2011 - 23:11

In ieder gelval bedankt, maar we hebben besloten voor onzijdig te gaan voor polygoon, polyhedron en polychoron. Gewoon voor het gemak. Het is namelijk voor een PWS wiskunde, dus taalkundig hoeft het niet perfect.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures