Springen naar inhoud

Gereduceerde fase trilling

• Log in om te kunnen reageren

Duhhh

Duhhh

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2011 - 21:38

Hallo betaatjes,

Laat ik van vooraf aan zeggen dat ik echt heel slecht ben in natuurkunde, ik heb meerdere malen bijles gehad, en het mocht allemaal weinig tot niets baten. Dus het kan zijn dat ik sommige dingen heel laat door heb ;)

Goed, nu ben ik bij het hoofdstuk over trillingen en is de gereduceerde fase van een trilling aan de pas gekomen.
Het gaat om de volgende opgave:

Je kunt eb- en vloedbewegingen aan de kust beschouwen als een trilling van de waterhoogte. Niet in alle kustplaatsen is het tegelijkertijd hoog of laag water. In de krant staat op een bepaalde dag:

Vlissingen: hoog water: 0.18 uur en 12.48
Scheveningen hoog water: 1.20 uur en 13.50

- Berken voor Scheveningen het faseverschil tussen de waterhoogte om 16.00 en de waterhoogte om 18.30

Nu weet ik wel ongeveer waar ik aan de slag moet, dat is door de formule Δφ/T toe te passen. Maar ik heb geen flauw idee welke waarden ik moet invullen in de formule. Als ik het probeer dan krijg ik een hele andere uitkomst dan in de uitwerkingen staat! Help :P

Oh, jullie zullen me nog regelmatig voorbij zien komen, ik zit ook nog eens in 't examenjaar :P

P.S: Ik heb Wiskunde-A, dus als jullie er bij de uitleg rekening mee kunnen houden zou dat fijn zijn :P

Veranderd door Duhhh, 10 januari 2011 - 21:44

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 10 januari 2011 - 23:21

Vlissingen: hoog water: 0.18 uur en 12.48
Scheveningen hoog water: 1.20 uur en 13.50
Berken voor Scheveningen het faseverschil tussen de waterhoogte om 16.00 en de waterhoogte om 18.30

Hoeveel tijdverschil zit er tussen hoogwater in Vl en Sch?
Wat is de periode vd getijden?
Wat is dan het faseverschil?

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 11 januari 2011 - 18:36

Blijkbaar ben je in het bezit van de uitwerking en het antwoord.
Zou je misschien het antwoord kunnen geven. Dan kan ik naar de oplossing toe werken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures