Eindwerk vaatwasser

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Eindwerk vaatwasser

Beste,

Aangezien ik in het 6de jaar zit moet ik een gip (eindwerk) maken. heb gekozen voor een atomatsering van een vaatwasser. na maanden weten we nog altijd niet wat we ivm mechanica en elektriceteit kunnen vertellen we gaan dit wel praktisch uitwerken maar we moeten ook een boekje afgeven met ''theorie''. vandaar onze vraag :

WEET JE IETS WAARMEE WIJ IETS KUNNEN DOEN?? in verband met mechanica thermodynamica er moet ook een berekening in staat kan je ons helpen met formulles

GREETSD alvast belankt

jelle

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Eindwerk vaatwasser

Je vraagstelling is wat incompleet..

Wat wil je onderzoeken? Wat wil je automatiseren aan een vaatwasser?

Als je al weet wat je praktisch gaat uitwerken, kan je daar toch gewoon theorie bij vertellen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.094

Re: Eindwerk vaatwasser

Je kunt meer hulp verwachten als je:
  • een verzorgd bericht schrijft, dus niet met tientallen taalfouten, gebrek aan interpunctie, etc.
  • niet loopt te schreeuwen, dus geen hele zinnen in hoofdletters typt
  • vertelt wat je al geprobeerd hebt, zodat gebruikers daarop kunnen reageren met wat al goed gaat en wat nog beter kan.


Ik raad je dus aan om je vraag nogmaals te formuleren, maar nu met bovenstaande punten in gedachten.

Berichten: 3

Re: Eindwerk vaatwasser

Beste,

Ik en een klasgenoot hebben van de leerkrachten de opdracht gekregen om een eindwerk te maken.

Als onderwerp hebben we gekozen van het automatiseren van een vaatwasmachine. Dit houd in:

we hebben een oude wasmachine die we dmv een plc gaan automatiseren.

We zoeken nog onderwerpen die we in ons boekje kunnen schrijven want we moeten dit linken aan de leerstof die we de afgelopen jaren gezien hebben. Het boekje moet bevatten:

-link(en) met mechanica of (en) sterkteleer

-link(en) met elektriciteit of (en) elektronica

-een berekening (vb. een sterkteberekening of vermogen van een motor ed)

-Grafcet

-...

Als je ons een beetje zou kunnen verder helpen zou dit FANTASTISCH zijn, ik bedoel eigenlijk onderwerpen waar wij een tekst over kunnen schrijven dat ons boekje vorm krijgt. dit moet namelijk +-50 pagina's lang zijn ..

Alvast Bedankt

Jelle

en excuseer voor het andere berichtje dat ik plaatste dit was nogal onbeschoft .

Edit moderator: lettergrootte op normaal gezet. Schreeuwen wordt niet gewaardeerd!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Eindwerk vaatwasser

physicalattraction schreef:Je kunt meer hulp verwachten als je:
  • vertelt wat je al geprobeerd hebt, zodat gebruikers daarop kunnen reageren met wat al goed gaat en wat nog beter kan.


Ik raad je dus aan om je vraag nogmaals te formuleren, maar nu met bovenstaande punten in gedachten.
Wat heb je al?

Waar loop je op vast?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: Eindwerk vaatwasser

Ik heb al:

-werking

-een berekening in gedachten maar hoe meer hoe beter he

-ik heb bij onder delen 2 pompen maar weet niet wat voor soort..

Ik zoek nog

- linken met de leerstof mechanica en elektriciteit

- onderdelen waar uit het allemaal bestaat en bijhorende uitleg, werking ...

als ik nu nog een antwoord met inhoud krijg dan is het helemaal TOPPIE

Berichten: 4.502

Re: Eindwerk vaatwasser

Wel eens het functionneren van een vaatwasser gevolgd of een techn.handleiding bekeken.

De fabriek heeft alles al uitgevonden,dus het lijkt me nuttig om alleen het werken van het aanwezige mechanisme te ontleden en daar moet je toch geen 40 blaadjes mee vullen. Efficiency is belangrijk.

Lijkt me erg lastig voor gebruikers en belangstellende lezers.

Mogelijk wetenschappelijk interessant,maar ik heb twijfels;is jullie keus. Maar :

Systeem:

aan/uit knop : aan

div.progamma's;via draai- of drukknop te kiezen,hier wordt een automatisme mee ingesteld

als:

spaar-

normaal 50gr

universeel 55 gr

universeel extra 55

intensief 75

alg.bewerkingen:

spoelen

drogen

einde

aan/uitknop : uit

controle : speciaal zout vullen

en afwastabs per operatie

Bestudeer eens met jullie tweeen wat er dient te worden geregeld via autom. bij een gekozen programma.

Succes!

Reageer