Springen naar inhoud

Metaalrooster

• Log in om te kunnen reageren

Pax aurelius

Pax aurelius

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2011 - 19:51

Mijn vraag is als volgt:
bij een binding tussen 2 metalen komen de valentie elektronen los van het atoom en rangschikken te ontstanen positieve metaalionen in een metaalrooster en de losgekomen elektronen (vrije elektronen) bewegen zich doorheen het metaalrooster, maar hoe moet je nu eigenlijk een metaalrooster je voorstellen.
de volgende link is een afbeelding van een atoom: http://www.aljevrage...ouw/ATM049.html
gaan de protronen zich in een metaalrooster ordenen en de valentie elektronen zich daar doorheen bewegen, of hoe moet ik het mij voorstellen?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 11 januari 2011 - 20:46

Heel simpel gezegd kan je je het voorstellen zoals op deze figuur. Het is in feite een rooster bestaande uit allemaal positieve metaalionen waartussen negatieve elektronen vrij bewegen.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Pax aurelius

Pax aurelius

• >25 berichten
  • 28 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2011 - 21:14

Maakt niet uit, wat ik bedoel ligt eigenlijk wat ingewikkelder dan de beschrijving van jouw, maar ik heb het ondertussen al gevonden door gewoon nadenken. Toch bedankt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures