Jubileum WSF Folding-team

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Jubileum WSF Folding-team

5 jaar Wetenschapsforum - Folding@Home
FAHLogo2007_klein.png
FAHLogo2007_klein.png (12.51 KiB) 1276 keer bekeken
Een jubileum laten we niet zomaar voorbij gaan

Dát vieren we door met zijn allen een week lang onze PC's eiwitten te laten vouwen voor het Folding-team van Huntington-Lotgenoten.

Startdatum: 13 januari 2011 (Verjaardag Wetenschapsforum)

Einddatium: 20 januari 2011 (Verjaardag Folding@Home team)

Nooit eerder "gevouwen"?

In de startpost van onze FAQ lees je alles over wat Folding betekent.

Om mee te doen moet je een klein programma (enkele MB's) downloaden en installeren. Dat programma draait op de achtergrond zonder dat je er iets nadeligs van merkt: als jij de capaciteit nodig hebt doet het programma automatisch een stapje terug. Werk wordt automatisch (en veilig) opgehaald, verwerkt en weer naar de Stanford University teruggestuurd.

Voor een download kun je via de officiële Nederlandstalige intropagina gaan.

Download de versie die bij jouw besturingssysteem past.

<table cellpadding="0" cellspacing ="0" border="0" class="bbc">[tr][td]Tijdens de installatieprocedure moet je een gebruikersnaam en een teamnummer opgeven.

Voor de actie stel je dat in als:

Gebruikersnaam: WSF-HELPT-HUNTINGTON(kopieer-plak deze naam om typefouten te voorkomen)

Teamnummer : 46113(dat is het teamnummer van Huntington-Lotgenoten)

[/td][td]
huntingtonlogo.png
huntingtonlogo.png (3.04 KiB) 1272 keer bekeken
[/td][/tr] </table>

Voor hulp of uitleg kun je altijd terecht door je vraag in een topic van ons eigen Distributed Computing subforum te stellen.

Wat is "Huntington" ?
Wikipedia schreef:De ziekte van Huntington of Huntingtons chorea is een ongeneeslijke erfelijke aandoening die bepaalde delen van de hersenen aantast. De eerste symptomen openbaren zich meestal tussen het 35e en 45e levensjaar, maar kunnen ook eerder of later in het leven optreden. Zij uit zich onder andere in onwillekeurige (choreatische) bewegingen die langzaam verergeren, verstandelijke achteruitgang en een verscheidenheid van psychische symptomen. De ziekte leidt gemiddeld na een achttiental jaren tot de dood van de patiënt(e), meestal door bijkomende oorzaken zoals longontsteking.

De jeugdvorm (juveniele vorm) begint doorgaans in de tienerjaren.
Lees verder op Wikipedia

Ervaren vouwers

De ervaren SMP of GPU-vouwers weten zelf de weg waarschijnlijk wel om tijdelijk van team te veranderen.

Speciaal voor de vaak minder ervaren "gewone" vouwers onder ons voor de zekerheid: Zo schakel je de systray-cliënt om naar Huntington Lotgenoten:
FAH_configuratie.png
FAH_configuratie.png (24.98 KiB) 1273 keer bekeken

  1. rechtse klik op systray-icoon
  2. klik configure
  3. pas username aan naar WSF-HELPT-HUNTINGTON
  4. pas teamnummer aan naar 46113
  5. klik OK
En na de actie natuurlijk gewoon weer terug naar je eigen username (onthoud de juiste spelling!!) en ons eigen teamnummer 48658.

Statistieken van WSF-HELPT-HUNTINGTON

Op deze statistiekenpagina kun je volgen hoe ons team het doet bij Huntington-Lotgenoten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Jubileum WSF Folding-team

Jan,

heb je een bepaalde start- en einddatum in gedachten of is dat naar eigen keuze?
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 346

Re: Jubileum WSF Folding-team

Precies waar ik ook naar op zoek was in de post. Wanneer beginnen we precies?

Dat gaat een leuke boost opleveren. Ze vouwen nu 4700 punten per dag. Ik doe er alleen al zo een 8.000 per dag, en dan heb ik het nog niet over de andere nog snellere vouwers van het WSF-team.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Jubileum WSF Folding-team

We starten morgen -13 januari, de verjaardag van Wetenschapsforum- en eindigen de 20e, de verjaardag van ons Folding@Home team.

(ik heb dit even toegevoegd aan de startpost van dit topic)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 346

Re: Jubileum WSF Folding-team

oke top, gooi ik hem morgenochtend voor ik naar mijn werk ga even over van Boinc naar F@H.

Berichten: 422

Re: Jubileum WSF Folding-team

Ow, we beginnen morgen reeds?

Ik ging er vanuit dat we van start zouden gaan op de 20e, gelukkig dat ik hier even een bezoekje breng! :P

Ik ben er hoe dan ook klaar voor, mijn nieuwe gpu's zijn al wat aan het opwarmen voor de start. ;)

Hopend op een grootse prestatie van het Wetenschapsforum,

Yoste
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 346

Re: Jubileum WSF Folding-team

ben enorm benieuwd naar die nieuwe kaarten van jou. Die zullen aardig wat puntjes bij elkaar gaan vouwen!

Als je ooit nog zin hebt eens aan Boinc mee te doen moet je eens aan Primegrid denken ;) Met die 2 kaarten sta je in no time zeer hoog in de ranglijsten.

Berichten: 422

Re: Jubileum WSF Folding-team

Wel, bij de eerstvolgende Primegrid challenge waar we met het team aan deelnemen zal ik niet nalaten een steentje bij te dragen. ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Jubileum WSF Folding-team

Oeps, ook ik meende dat we op zijn vroegst de 17e van start zouden gaan. (Mijn excuses trouwens, door enorme drukte kom ik bijna nergens meer aan toe dat langer dan tien minuten per onderwerp vergt). Gisteren op de valreep een aankondiging voor de neiuwsbrief in elkaar gestoken, en om half een gisternacht was een aankondiging voor hier op het forum nog net niet af (een wat aangevulde versie plaatste Ger bovenaan deze topic) . Ga ik zometeen mee verder.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Jubileum WSF Folding-team

Ik zie trouwens dat de eerste WU zojuist om 19:00 al in de lijst verschenen is daar, 194 punten.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 346

Re: Jubileum WSF Folding-team

hehe die was er vroeg bij dan.

ik ga hem nu aanslingeren, mijn eerste punten zullen over een uurtje of 4 daar verschijnen.

Succes allemaal en hopelijk wordt het een geweldig puntenaantal!

Berichten: 422

Re: Jubileum WSF Folding-team

Even een opmerking: voor de mensen die de smp-client gebruiken zal er geen bonus toegekend worden aangezien er geen passkey voor deze gebruiker geregistreerd staat. Om hier een mouw aan te passen heb ik zonet in naam van WSF-HELPT-HUNTINGTON een passkey geregistreerd.
Hello WSF-HELPT-HUNTINGTON:

Your Folding@Home Client passkey is:

01f0fbb8af57d96550c569aa3ec29558

Your username is:

WSF-HELPT-HUNTINGTON

Please use this to activate your client.

Thankyou,

Folding@Home Team


Indien je dus wenst gebruik te maken van de bonuspunten bij het smp-vouwen, dien je deze passkey in te voeren.

Ik schakel nu over naar WSF-HELPT-HUNTINGTON, 1 SMP-client en 2 GPU-clients.

Vouw ze,

Yoste
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 422

Re: Jubileum WSF Folding-team

All aboard!

De eerste 10.000 punten zijn binnen!!
cert.php.jpg
cert.php.jpg (74.28 KiB) 1269 keer bekeken
Reeds 7 clients die een wu hebben afgeleverd ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 346

Re: Jubileum WSF Folding-team

Ik heb er zojuist nog een SMP vouwer bij gezet.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Jubileum WSF Folding-team

Hier draaien ook 2 clients. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer