[Scheikunde] Mol vraagstuk

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[Scheikunde] Mol vraagstuk

Hey , wij hebben zo net mol vraagstukken leren oplossen , ik heb wel 1 probleempje .

Bij sommige vraagstukken moet je werken met de limiterende factor .

Maar in de reactievgl staat er nog een voorgetal (bvb C6H12O6 + 6 O2 .

De limiterende factor is 6 O2 maar ik ben nu niet zeker of je dat nog maal 6 moet doen , want als ik dat nog maal 6 doe is C6H12O6 mijn limiterende factor

A.U.B help mij ;) dank bij voorbaat

ps : u denkt nu waarschijnlijk dat ik een dommerik ben maar ik zit nog maar in het 3de en heb dat gisteren pas voor de 1st keer gezien

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Scheikunde] Mol vraagstuk

We gaan er niet van uit dat je dom bent maar als je even rond had gekeken (en de regels gelezen), had je dit in het huiswerkforum gepost ;)

Waarom is 6 O2 je limiterende factor? Wat staat er aan de andere kant van de pijl en waarom zou je die 6 O2 vermenigvuldigen met zes?

Heb je onze cursus rekenen met molen gelezen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4

Re: [Scheikunde] Mol vraagstuk

Mrtn schreef:We gaan er niet van uit dat je dom bent maar als je even rond had gekeken (en de regels gelezen), had je dit in het huiswerkforum gepost ;)

Waarom is 6 O2 je limiterende factor? Wat staat er aan de andere kant van de pijn en waarom zou je die 6 O2 vermenigvuldigen met zes?

Heb je onze cursus rekenen met molen gelezen?
Jah sorry ben net nieuw en kan nog niet zo goed met werken . ik zou dat vermenigvuldigen met zes omdat het voorgetal 6 is. De volledige oef is : Hoeveel kg water kan men bekomen door reactie tussen 1.6 kg methaangas en 1.6 kg zuurstofgas? Ik kom 0.9 kg H20 uit , is dat mogelijk ?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: [Scheikunde] Mol vraagstuk

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Scheikunde] Mol vraagstuk

Eigenlijk ben ik dan meer geïnteresseerd in je reactievergelijking en berekening, kan je die er eens bij zetten?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 4

Re: [Scheikunde] Mol vraagstuk

Eigenlijk ben ik dan meer geïnteresseerd in je reactievergelijking en berekening, kan je die er eens bij zetten?
De volledige reactievgl is CH4 +2 O2 ---> CO2 + 2H2O

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: [Scheikunde] Mol vraagstuk

Hoeveel kg water kan men bekomen door reactie tussen 1.6 kg methaangas en 1.6 kg zuurstofgas? Ik kom 0.9 kg H20 uit , is dat mogelijk ?
De volledige reactievgl is CH4 +2 O2 ---> CO2 + 2H2O
Reken nou eens uit in gram, elk van deze stoffen. 1CH4 komt overeen met 16 g, 2 O2 met 64 g, en dan de rest nog...

kijk dan eens of die massaverhoudingen overeenkomen met
1.6 kg methaangas en 1.6 kg zuurstofgas, 0.9 kg H20
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer