Aardlekschakelaar valt uit

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Aardlekschakelaar valt uit

Hallo allemaal,

In 12 dagen tijd is de aardlek 3 x uitgevallen.Het betreft alleen de groep van de bovenverdieping.Na alle stekkers eruit te hebben gehaald valt de aardlek er nog steeds uit.Na +/- 30 min werkt alles wel weer normaal.

HELP!! aub

Re: Aardlekschakelaar valt uit

Als je zeker weet dat alle gebruikers zijn uitgeschakeld en de aardlek blijft uitvallen, is deze defect of er is een probleem met de bedrading.

Als je niet aan garanties en aansprakelijkheden gebonden bent, kun je overwegen de aardlekschakelaars te verwisselen. Of je schakelt in de groepenkast de hele groep uit en kijkt of de aardlek nog steeds uitschakelt.

Anders bel je gewoon de installateur of de verhuurder.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Aardlekschakelaar valt uit

In 12 dagen tijd is de aardlek 3 x uitgevallen.Het betreft alleen de groep van de bovenverdieping.Na alle stekkers eruit te hebben gehaald valt de aardlek er nog steeds uit.Na +/- 30 min werkt alles wel weer normaal.
De lekstroom hoeft niet noodzakelijk van een verbruiker te komen maar kan ook in de bedrading zitten of in vast aangesloten toestellen. Het gaat blijkbaar over één enkele groep? Indien niet kan je groep per groep uitschakelen of overzetten naar een tweede lekstroomschakelaar. Of misschien kan je de groep tijdelijk opsplitsen in verschillende groepen en die tijdelijk loskoppelen.

Denk aan waterverwarmers, buitenverlichting, bedrading op zolder, oude bedrading... als voorname kandidaten voor lekstroom.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Aardlekschakelaar valt uit

sillyconmarc schreef:De lekstroom hoeft niet noodzakelijk van een verbruiker te komen maar kan ook in de bedrading zitten of in vast aangesloten toestellen. Het gaat blijkbaar over één enkele groep? Indien niet kan je groep per groep uitschakelen of overzetten naar een tweede lekstroomschakelaar. Of misschien kan je de groep tijdelijk opsplitsen in verschillende groepen en die tijdelijk loskoppelen.

Denk aan waterverwarmers, buitenverlichting, bedrading op zolder, oude bedrading... als voorname kandidaten voor lekstroom.
Gezien de beperkte kennis van de topicstarter kan hij/zij beter een elektricien bellen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 2

Re: Aardlekschakelaar valt uit

sillyconmarc schreef:De lekstroom hoeft niet noodzakelijk van een verbruiker te komen maar kan ook in de bedrading zitten of in vast aangesloten toestellen. Het gaat blijkbaar over één enkele groep? Indien niet kan je groep per groep uitschakelen of overzetten naar een tweede lekstroomschakelaar. Of misschien kan je de groep tijdelijk opsplitsen in verschillende groepen en die tijdelijk loskoppelen.

Denk aan waterverwarmers, buitenverlichting, bedrading op zolder, oude bedrading... als voorname kandidaten voor lekstroom.
Het gaat idd maar om 1 groep en wel de bovenverdieping van de woning.Wat moet ik me voorstellen bij "lekstroom in de bedrading"?Kapotte ommanteling?Als ik idd alle stekkers eruit haal en het probleem blijft dan ga ik het logischerwijs zoeken in de stopcontacten denk ik dan maar.

Reageer