Deens paspoort

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

Deens paspoort

Hallo allemaal,

Ik ben een 20-jarige student met Nederlandse nationaliteit en natuurlijk in het bezit van een Nederlands paspoort.

Nou heb ik een Nederlandse moeder en een deense vader, en weet ik dat er mensen zijn die in het bezit zijn van een dubbele nationaliteit omdat zij ook ouders hebben uit 2 verschillende landen.

Nou is mijn vraag of ik nog steeds recht heb op een Deens paspoort en tot welke leeftijd kun je dit aanvragen?

Iemand die mij antwoord kan geven op deze vraag?

m.v.g.,

Lars

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Deens paspoort

Zo'n vraag kan je naar mijn mening beter stellen aan de gemeente of aan de Deense ambassade.

Berichten: 3

Re: Deens paspoort

Zo'n vraag kan je naar mijn mening beter stellen aan de gemeente of aan de Deense ambassade.
Ja, zou je bijna denken.

Het probleem is de ik in Denemarken bij de gemeente ben geweest maar nog steeds zit te wachten op een antwoord omdat ze het daar ook niet wisten.

Voordat ze me daar antwoord op konden geven moeten ze eerst contact opnemen met het ministerie van ...

En dat is al een tijdje geleden en begin toch wel nieuwsgierig te worden.

Dus messchien was er iemand geweest die in dezelfde situatie heeft gezeten.

Toch bedankt voor je antwoord ;)

Gr.

Lars

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Deens paspoort

Raar dat ze dat bij een gemeente in Denemarken niet weten.

Ik bedoelde eigenlijk een gemeentehuis in Nederland,volgens mij moeten die dat ook weten, of makkelijk kunnen nazoeken.

Ik heb via google nog iets gevonden, weet niet of je daar verder mee komt:

Deense nationaliteit

Je kan ook de proef op de som nemen, en dat paspoort gewoon aanvragen, dan kom je er snel genoeg achter of dat lukt.

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je graag een Deens paspoort wil. Levert dat voordelen op boven een Nederlands paspoort?

Berichten: 3

Re: Deens paspoort

klazon schreef:Raar dat ze dat bij een gemeente in Denemarken niet weten.

Ik bedoelde eigenlijk een gemeentehuis in Nederland,volgens mij moeten die dat ook weten, of makkelijk kunnen nazoeken.

Ik heb via google nog iets gevonden, weet niet of je daar verder mee komt:

Deense nationaliteit

Je kan ook de proef op de som nemen, en dat paspoort gewoon aanvragen, dan kom je er snel genoeg achter of dat lukt.

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je graag een Deens paspoort wil. Levert dat voordelen op boven een Nederlands paspoort?
Hallo Klazon,

nogmaals bedankt voor je reactie.

Ik denk ook dat ik dat ga doen, en zometeen eens even naar je link kijken.

Het enige voordeel dat ik me direct kan bedenken is dat ik messchien graag in denemarken naar school wil.

School is voor deense staatsburgers in denemarken vrijwel helemaal betaald door de overheid.

M.v.g.

Reageer