Springen naar inhoud

In vitro planten hebben toch licht nodig?

• Log in om te kunnen reageren

lucilius

lucilius

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2011 - 18:38

Bij in vitro kweek van plantjes gaat men vaak toch nog belichten ookal zijn de planten (de stukjes weefsel) volledig heterotroof en doen ze niet aan fotosynthese.. Waarom dan nog belichten?

Ik herinner me van vroeger nog vaag dat het te maken had met fotochemische reacties? Maar herinner me niet meer dewelke juist.

Iemand een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44871 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 januari 2011 - 22:18

Licht wordt voor meer gebruikt dan alleen voor fotosynthese. Bijvoorbeeld productie en afbraak van (groei)hormonen speelt licht een rol, via biologische en via puur chemische processen. Mogelijk dat je dat bedoelt?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

lucilius

lucilius

• >250 berichten
  • 254 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 januari 2011 - 15:43

Licht wordt voor meer gebruikt dan alleen voor fotosynthese. Bijvoorbeeld productie en afbraak van (groei)hormonen speelt licht een rol, via biologische en via puur chemische processen. Mogelijk dat je dat bedoelt?

Eum, dat zou het idd kunnen zijn.
Het is nogal lang geleden sinds ik iets van plantfysiologie ofzo had en het zit nogal ver in mijn geheugen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures