Ervaring met spyware doctor

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Ervaring met spyware doctor

Ben opzoek naar een goed anti-virus programma, vond Spyware doctor op deze site.

Nu zijn er zo ongelofelijk veel producten dat je niet meer weet wat je moet pakken.

Heeft er iemand ervaring met Spyware doctor?

Of andere anti-virus programmas die je pc goed beschermen?

Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 101

Re: Ervaring met spyware doctor

Dit hangt er een beetje vanaf, ik heb twee pc's. De eene is voor de bank en huiswerk(laptop), op deze staat norton 360(maakt je pc traag, maar is wel heel goed, naar mijn mening dan)

De andere heb ik AVG Free, en Tune-up utilities(echt een aanrader voor iedereen) AVG is gratis en werkt lekker snel, Tune-up ruimt heel je pc op en geeft je veel mogelijkheden (meeste heb je ook wel met wat pc-kennis maar hiermee is het veel makkelijker) Het maakt je pc echt 2x zo snel en de eerste keer dat ik het gebruikte kon die 18Gb vrijmaken op mijn harde schijf, ik kon 5 autostart programma uitschakelen en ga zo maar door. Ik gebruik het nu al ik denk ongeveer 3-4 jaar, en mijn pc is 7 jaar oud en ik kan er nog steeds alle nieuwste games op spelen!

Tune-up is echt een aanrader, AVG en Norton zijn ook goed!

Let op! Tune-up is geen anti-virus!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Ervaring met spyware doctor

Norton zijn ook goed!
Van Norton moet je afblijven. Hij werkt goed ZOLANG je er voor betaald, maar eenmaal de licentie afgelopen is, heb je het ergste stuk spyware op je PC staan. (dat geldt ook voor de gekraakte versies) Norton kun je nooit meer verwijderen.

Comodo is ook een aanrader. Over het algemeen gaat de discussie steeds tussen comodo en AVG voor gratis antivirussen. Beide zijn overigens zeer goede programma's.

Ik heb nu altijd comodo staan, vroeger enkel AVG. Ik ben veranderd omdat AVG al een paar slechte updates had uitgebracht. Maar zoals gezegd, beide zijn waarschijnlijk even goed.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 9

Re: Ervaring met spyware doctor

ftimmers12 schreef:Ben opzoek naar een goed anti-virus programma, vond Spyware doctor op deze site.

Nu zijn er zo ongelofelijk veel producten dat je niet meer weet wat je moet pakken.

Heeft er iemand ervaring met Spyware doctor?

Of andere anti-virus programmas die je pc goed beschermen?

Bedankt!
Ik heb SD eraf gegooid. En gebruik nu AVG Free, Free Registry Fix en Free Windows Fix (beide niet echt gratis) en beide ook niet echt goed.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Ervaring met spyware doctor

Na een hoop te hebben geprobeerd ben ik bij Avira AntiVir uitgekomen. Sindsdien nog altijd zeer tevreden mee. De gratis versie is al uitstekend, ik heb hem gekocht vanwege nog net een paar extra antispyware dingen geloof ik (en geen "koop nu!" popups). Klein, simpel, snel, vreet geen resources in de background, vertraagt mijn systeem/programma's niet, en doet precies wat ik wil.

AVG had ik het sinds versie 8 wel mee gehad (te veel rotzooi). Norton en McAfee zijn al helemaal geen optie, smerige bloatware is dat.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2

Re: Ervaring met spyware doctor

Ik gebruik meestal Microsoft Security Essentials + Adaware. Werkt prima!

Berichten: 164

Re: Ervaring met spyware doctor

Heb heel wat afgelopen, maar Eset Smart Security 4 is toch de beste die ik ben tegengekomen. Spyware doctor heb ik niks op tegen, maar draait nogal zwaar (vroeger tenminste). Je kan wel 10 programma's voor spyware en adware etc... installeren, maar dat is nergens voor nodig. Ikzelf gebruik alleen maar Eset, draait heel ligt en komt in tests ook als een van de beste naar boven. Verders ook hartstikke gebruikersvriendelijk. Meer dan hoeft niet, maar als je echt nog wat erlangs wilt hebben kun je alsnog MalwareBytes' Anti-Malware installeren (vooral tegen Trojans goed). De beste beveiliging tegen virussen dat ben jijzelf, doe geen stomme dingen op het web en daarmee verklein je je kans aanzienlijk! Voorkomen is beter dan genezen!

P.S.: Misschien dat je het programma Sandboxie is op moet zoeken dit is een soort van virtual machine die draait op je PC, als je een virus hierin opent en je sluit sandboxie is er een gigantisch kleine kans dat je ook daadwerkelijk besmet bent met dat virus ;) .

Berichten: 1

Re: Ervaring met spyware doctor

Kaspersky is ook een goede, deze werkt bij mij altijd goed. Je computer wordt er wel iets trager van!

Microsoft security essentials werkt over het algemeen ook gewoon goed genoeg als je vaak genoeg scant en update!

Reageer