Vuurwerk

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 7

Vuurwerk

Ik ben een student in mijn zesde en laatste jaar van het middelbaar.

In dit jaar moeten we een wetenschappelijk eindwerk maken over een zelf te kiezen onderwerp. Mijn keuze was gevallen op het onderwerp vuurwerk maar ik zit met een klein probleem. Het zit zo dat ik niet al te veel grondige en betrouwbare informatie over het onderwerp vind. Ik heb al gezocht in de plaatselijke bibliotheek maar ik vond er echter maar 1 boek namelijk "Vuurwerk door de eeuwen heen" (J. Lenselink).

Nu is mijn vraag of er iemand mij kan helpen met het vinden van betrouwbare en wetenschappelijke informatie over vuurwerk of mij kan doorverwijzen naar iemand met een grondige kennis.

Ook moet ik een leerlingenproef doen maar ik weet niet welke mogelijkheden ik heb aangezien er sommige proeven gevaarlijk zijn. Dus de bedoeling is dat het toch wel iets wetenschappelijk is en iets met vuurwerk te maken heeft maar toch nog altijd veilig blijft.

Dank bij voorbaat

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Vuurwerk

Misschien kan je wat doen met de verschillende kleuren van vuurwerk voor je proef.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 7

Re: Vuurwerk

Ja dit had ik wel zo ongeveer in gedachten, ik had al van iemand een leerlingenproef gezien met het verbranden van verschillende stoffen en met als resultaat verschillende kleuren.

Toch bedankt ;)

Maar dan heb ik wel nog geen antwoord op mijn eerste vraag.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Vuurwerk

Nu is mijn vraag of er iemand mij kan helpen met het vinden van betrouwbare en wetenschappelijke informatie over vuurwerk of mij kan doorverwijzen naar iemand met een grondige kennis.
Ik zou het gewoon met Engelse zoektermen in 'Google' proberen,.. kijk hier eens of in deze pdf.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 7

Re: Vuurwerk

Dankuwel ;)

Had ik niet echt aan gedacht maar ik zal het toch moeten controleren op zijn betrouwbaarheid.

Reageer