Leren programmeren

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 242

Leren programmeren

Ik ben vrij nieuw in het programmeren. Ik heb op school enkele lessen C-Code gehad, simpel looplichtje enzo op de STK-500.

Nu wil ik eigenlijk thuis mijn programmeer skills verder ontwikkelen. Ik heb alleen geen idee hoe (wat te programmeren zegmaar).

Als ik op internet zoek vind ik alleen discussies op fora die nergens toe leiden of betaalde cursussen. Het mag wel geld kosten maar met moet wel leuk blijven (het liefst gratis dus, de programma's om in te programmeren gratis te downloaden zijn).

Welke taal wil ik leren? Ik zat te denken aan verder gaan met C-Code of Java omdat Java ook vrij populair is.

Iemand leuke suggesties of andere ideeën?
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Leren programmeren

Wat wil je ermee bereiken op termijn?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 242

Re: Leren programmeren

Dat is een hele goede vraag!

Stom gezegd: ik wil kunnen programmeren.

Op school gaan we het over een maand of 7 weer een hoop krijgen. Ik wil mijzelf daar nu op spelenderwijze al op voor gaan bereiden door te oefenen met programmeren (en er misschien zelfs een leuke hobby op na houden).

Toen dacht ik 'ja, ik ga in mijn vrije tijd programmeren'. Echter stopte de pret al snel toen ik geen idee had wat ik dan moet programmeren en in welke taal en welk programma ik daar voor nodig heb.

Eigenlijk ben ik best wel een noob als het op programmeren aan komt.
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Leren programmeren

Ik zie dat je elektrotechniek doet, dan ga je meer hebben aan C dan Java. C is nochtans iets moeilijker.

Maar als je geen duidelijk doel hebt, is het moeilijk te zeggen wat je zou moeten doen. Vrijwel alle programmeertalen zijn gratis. ;)