Verslavende muziek

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Verslavende muziek

http://arstechnica.com/science/news/2011/0...g-after-all.ars


An "outburst of the soul," the composer Frederick Delius called music. The sounds associated with the form produce "a kind of pleasure which human nature cannot do without," observed Confucius. It is the art "which is most nigh to tears and memory," noted the writer Oscar Wilde
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 85

Re: Verslavende muziek

Dit artikel roept meteen een aantal vragen in me op. Soms apprecieer ik muziek bijvoorbeeld pas na een aantal luisterbeurten of misschien pas na dat ik het een lange tijd niet gehoord te hebben toch nog eens een kans geef.


Omgekeerd wat betreft popliedjes met eerst catchy deuntjes. In het begin kan ik die liedjes nog appreciëren of vrolijk mee zingen, maar na een tijd ergert deze muziek meer.


Dus mijn vragen zijn: zou je ook veranderingen in de activatie van het mesolimbisch systeem observeren wanneer de appreciatie voor die muziek verandert? Hoe flexibel zijn die netwerken van activatie? Zou verandering van activatie, bijvoorbeeld verminderde activatie van de betreffende gebieden de vermindering in appreciatie voorafgaan, of omgekeerd?


Eventueel hypothesen/gedachten hierover?


ImEngine

Reageer