Welke electromotor

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 1

Welke electromotor

HHallo .,

Ik moet een overbrenging maken op een electromotor met nok erop, het enigste wat ik gehad heb is koop een €lectromotor

op ebay of waar dan ook voor 50€-75€ alleen de binnen kant moet perfect zijn de buiten kant liefst spuug lelijk zodat je

ook de buiten kant moet borstelen en het moet spuiten

electromotor 130VDC 1,8 AMP 1/4 HP 165-200 RPM de motor moet nog regelbaar zijn ook .

Wie kan mij vertellen wat een goede electro motor is die hieraan voldoet?????welk merk en welk soort type ik kom er maar niet uit

Ik moet de nok van de motor gebruiken om daar een vliegwiel op te maken,op dat wiel moet ik weer een as van 650mm

maken met een sleuf zodat de de as los beweegt in het vliegwiel aan de voorkant moet ik een blok monteren waar het einde van de as in heen en weer kan gaan.

Met dezelfde electro motor moet ik ook nog een vaste as op een vliegwiel maken,het is het principe van een oude stoomtrein waar de as door op en neer te bewegen de wielen in beweging brengen.

buiten de 130VDC mag ik rommelen met de amp en de RMP.

Wie weet de naam van deze motor zodat ik makkelijker kan zoeken op het web,ik had zelf gedacht aan een draaistroom motor daar de stang niet zolang is dat er echt kracht verlies optreed de vaste stang gaat als stoter optreden om een test op

materiaal uit te voeren ,,net als in een fabriek.

Wie kan mij helpen aan de goede motornaam wanneer een draaistroom motor,een borstelloze asynchrone elektromotor zou perfect zijn deze heb je nooit voor mijn prijs maar is wel het type wat ik zoek zie link http://nl.wikipedia.org/wiki/Driefasige_asynchrone_motor ik vindt het erg moeilijk en weet niet waarvoor te moeten kiezen

ik dank iedereen Jos

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Welke electromotor

Heb je eBay geprobeerd?

Als ik in eBay "motor dc 130V" intik krijg ik 20+ hits vanaf ongeveer 35€... Enige nadeel: ze zijn allemaal netjes opgepoetst. ;)

Opgelet: asynchroon, driefasig, draaistroom vallen niet onder DC!!
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer