[folding] meerdere clients gebruiken

Moderator: Jan van de Velde

Berichten: 422

[folding] meerdere clients gebruiken

Ik gebruik sinds een tijdje een programma dat enkele vervelende zaken met betrekking tot de installatie van folding-clients voor jou doet. Absoluut aan te raden als je meerdere clients gebruikt. Het programma downloadt en installeert automatisch de recentste clients die jij aangeeft te willen gebruiken (bvb. CPU/SMP, GPU). Tevens zorgt het ervoor (of kàn het ervoor zorgen, is een instelling) dat de clients verborgen worden, dus geen vervelende commandprompt(s) meer op je taakbalk. Via dit programma kan je elke client afzonderlijk starten, monitoren en stoppen. Een guide op Overclock.net.

Voor meer info kun je ook een kijkje nemen op de site van de maker zelf. Een voorbeeldje van mijn installatie:
vouwsel_yoste.JPG
vouwsel_yoste.JPG (64.83 KiB) 1412 keer bekeken
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Beste Yoste,

Ik heb sinds gisteren dit programmatje ook in gebruik maar er is een klein probleem.

Hij draait nu een mooie grote opdracht op SMP maar de rest staat stil.

OP het onderstaande topic heb ik al wat tips gekregen en werd ik doorverwezen naar jou:

Orgineel topic

Het probleem is dat mijn GPU het blijkbaar niet doet:

Als ik bij Configure AUTODETECT GPU's aanklik kan hij niks vinden.

Ik heb een AMD HD 6850 videokaart,

heb het gister even opgezocht en dat is een ATI r900 serie

(die ook niet in het handmatige menu staat).

Dus koos ik ATI r800: misschien komt het hierdoor dat het programma aangeeft dat ik een: UNSTABLE_MACHINE heb en het daardoor niet doet.

Weet jij hier raad mee?
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!



Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

Marcus Tullius Cicero

Berichten: 422

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Er zijn twee mogelijkheden om een ATI 5000/6000 handmatig aan het werk te zetten met dit programma:
  • via de GPU2 client:

    Laat het vak GPU3 client onder de kolomkop 'Enable GPU3' leeg en kies voor ATI R700 onder 'Force GPU selection'.
  • via de GPU3 client:

    Zet een vinkje in het vak GPU3 client en kies voor ofwel ATI R700, ofwel ATI R800.
Probeer elk van deze opties eens uit en laat weten hoe het uitdraait. ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Yoste schreef:Er zijn twee mogelijkheden om een ATI 5000/6000 handmatig aan het werk te zetten met dit programma:
  • via de GPU2 client:

    Laat het vak GPU3 client onder de kolomkop 'Enable GPU3' leeg en kies voor ATI R700 onder 'Force GPU selection'.
  • via de GPU3 client:

    Zet een vinkje in het vak GPU3 client en kies voor ofwel ATI R700, ofwel ATI R800.
Probeer elk van deze opties eens uit en laat weten hoe het uitdraait. ;)
Oke

1. GPU2 werkte niet, zie bijlage :P

2. Bij ATI R700 en R800 gebeurd hetzelfde. Ook hiervan staat het gevolg in de bijlage.

Misschien heb ik wat fout gedaan. :P
Bijlagen
Folding_3.PNG
Folding_3.PNG (122.07 KiB) 1405 keer bekeken
Folding_2.PNG
Folding_2.PNG (102.16 KiB) 1403 keer bekeken
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!



Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

Marcus Tullius Cicero

Berichten: 422

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Je hebt zo te zien helemaal niets fout gedaan hoor, de instellingen kloppen. ;)

Wel eerst even iets rechtzetten: ik merk dat je 'Enable GPU2' aanvinkt als ik het heb over de GPU2 client en 'Enable GPU3' als ik het heb over de GPU3 client. Dit heeft echter niets met elkaar te maken. Momenteel zijn er twee versies van de GPU Folding client, namelijk GPU2 en GPU3. Om in de FAH GPU Tracker aan te geven welke je wenst, zet je al dan niet een vinkje bij GPU3 client in de kolom 'Enable GPU3'. De eerste kolom (GPU) dient louter om te kiezen hoeveel GPU's je wilt laten vouwen. Aangezien je er slechts 1 hebt, hoef je dus enkel 'Enable GPU0' aan te vinken in de eerste kolom.

Er is voor zover ik weet geen standaardoplossing voor dit probleem, maar we kunnen wel enkele zaken proberen.
  1. Het zou aan de drivers van je gpu kunnen liggen.

    Oplossing: nieuwe drivers voor je grafische kaart installeren. Ik vermoed dat je dat hier kunt, maar ik ben niet thuis in AMD.
  2. Het zou aan de software van GPU Tracker kunnen liggen.

    Oplossing: download de standaard gpu-client van Folding@Home zelf. Een guide voor de installatie vind je hier.
  3. Het zou aan de workunit kunnen liggen, mogelijk heeft Stanford een lading slecht werkende workunits uitgebracht. Dit acht ik echter onwaarschijnlijk, maar het is het proberen waard.

    Oplossing: open de map waarin de gpu client geïnstalleerd staat. Als je gebruik maakt van FAH GPU Tracker, kun je deze vinden als volgt: Client => GPUX => view files. De 'X' staat voor het nummer van de GPU die je gebruikt, standaard is dit GPU0. Verwijder nu queue.dat, unitinfo.txt en de map 'work'. Start de client opnieuw.
  4. ...
Vraag maar raak als je vast zit. :P
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 51

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Bedankt Yoste,

Werkt allemaal niet. Denk dat ik het GPU Folden anders maar opgeef en het blijf doen met mijn SMP client(jammer genoeg)

1. gedaan maar maakt geen verschil

2. Zegt dat er een al een nieuwere versie loopt. :P

3. Zou wel gek zijn... maar heeft ook niet gewerkt. ;)

Als er verder nog suggesties zijn hoor ik het graag.
Ik ben 14 (zelfs al bijna 15) en zit op het VWO. Door mijn leeftijd kan ik nog niet altijd meepraten met de onderwerpen die hier worden behandeld.Dus als ik een fout maak.. VERBETER ME A.U.B!



Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel

Marcus Tullius Cicero

Berichten: 422

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Jammer dat te moeten horen.

Die SMP client is best wel goed hoor, je GPU zou vermoedelijk zoveel punten niet halen. Voor de duidelijkheid: je kunt tegelijk op je cpu (wat je nu reeds doet via de SMP client) én gpu folden, het is dus niet het 1 of het ander.

Om puntje twee goed te kunnen uitvoeren, dien je waarschijnlijk eerst je reeds geïnstalleerde GPU-client te verwijderen. Zoek in je configuratiescherm naar software of programma's. Verwijder vervolgens Folding@home-gpu en probeer dan de GPU client zoals aangegeven in punt 2 te installeren.

Als het uiteindelijk niet lukt om de gpu aan het folden te krijgen, kun je de kaart misschien inzetten voor BOINC.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 76

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Yoste,

Even een vraagje.

Ik zie dat ook bij jou screenshot er staat dat de CPU Disabled is. Dit heb ik ookk. Wat houd dit in?

Mijn CPU draait wel gewoon op de volle 100%

Is dit dan de SMP waar je het over had?

Groeten

Berichten: 422

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Inderdaad. Indien je de standaard cpu-client zou wensen zoals voorheen, zal je de info ervan te zien krijgen na het vakje 'CPU'. De SMP-client draait net zozeer op je cpu, maar wordt voor het gemak SMP genoemd. Mooi dat je het aan de praat hebt gekregen! ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Yoste schreef:Ik gebruik sinds een tijdje een programma dat enkele vervelende zaken met betrekking tot de installatie van folding-clients voor jou doet. Absoluut aan te raden als je meerdere clients gebruikt. Het programma downloadt en installeert automatisch de recentste clients die jij aangeeft te willen gebruiken (bvb. CPU/SMP, GPU). Tevens zorgt het ervoor (of kàn het ervoor zorgen, is een instelling) dat de clients verborgen worden, dus geen vervelende commandprompt(s) meer op je taakbalk. Via dit programma kan je elke client afzonderlijk starten, monitoren en stoppen. Een guide op Overclock.net.

Voor meer info kun je ook een kijkje nemen op de site van de maker zelf. Een voorbeeldje van mijn installatie:

[attachment=7272:vouwsel_yoste.JPG]
Hoe kan het dat jouw GPU workunits zoveel punten opleveren? Die ik krijg leveren rond de 500 punten op.
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.

Berichten: 422

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Ik ben niet zeker, maar ik denk dat het te maken heeft met een bepaalde instelling. Mijn gpu-clients draaien met -advmethods als parameter, hetgeen mij ook andere en zwaardere projecten geeft dan zonder die parameter. Op vlak van ppd maakt het mijns inziens geen of amper verschil, maar je helpt wel zwaardere projecten af te werken.

Als je ook gebruik maakt FAH GPU Tracker kun je dit eenvoudig instellen als volgt: setup => configure => client settings => helemaal rechts dien je, naast de client die je gebruikt, een vinkje te plaatsen in het vakje "Add -advmethods". Excuses voor de belabberde pijl ;)
advmethods.JPG
advmethods.JPG (80.91 KiB) 1406 keer bekeken
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Bedankt, ik gebruik FAH GPU Tracker niet, maar ik heb de client nu aangezet met die parameter en ik zal morgenmiddag even kijken of er iets veranderd is.
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 74

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Hourly Production

Time Points WUs

07.18, 6am 706 2

07.18, 3am 706 2

07.18, 12am 353 1

07.17, 9pm 0 0

07.17, 6pm 706 2

07.17, 3pm 353 1

07.17, 12pm 706 2

07.17, 9am 706 2

07.17, 6am 706 2

07.17, 3am 706 2

Allemaal wu's van 353 punten gehad, dus zo te zien is er niks veranderd,
Het begrip God is synoniem aan het begrip realiteit.

Berichten: 131

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Ik heb dat ook aangevinkt maar ik krijg volgens mij ook nooit zulke grote WU's. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het type kaart die je gebruikt om te vouwen. Ik heb trouwens nu een unicore WU die er meer dan een uur over doet om 1% vooruit te gaan ;)
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [folding] meerdere clients gebruiken

Ik heb trouwens nu een unicore WU die er meer dan een uur over doet om 1% vooruit te gaan ;)
welke is dat?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer