Waarom kan er tussen de aarde en de zon geen geleiding of stroming plaatsvinden?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

Waarom kan er tussen de aarde en de zon geen geleiding of stroming plaatsvinden?

ik had een pw natuurkunde en daar werd deze vraag gesteld: 'waarom kan er tussen de zon en de aarde geen stroming of geleiding plaatsvinden?'

mijn antwoord was: omdat er tussen de aarde en de zon lucht zit(helal) en daardoor kan er geen geleiding of stroming plaats vinden. lucht is namelijk een slechte geleiden/stromer.

mijn vraag aanjullie: 'is dit antwoord goed?'

groet, Daf003

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Waarom kan er tussen de aarde en de zon geen geleiding of stroming plaatsvinden?

Fout.

Er zit juist géén lucht tussen zon en de buitenkant van de aardatmosfeer, er zit helemaal niks, het is vacuüm.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Waarom kan er tussen de aarde en de zon geen geleiding of stroming plaatsvinden?

Fred F. schreef:Fout.

Er zit juist géén lucht tussen zon en de buitenkant van de aardatmosfeer, er zit helemaal niks, het is vacuüm.
Dat er helemaal niks is tussen aarde en zon dat betwijfel ik. Eerst hebben we het ruimtetijd weefsel van Einstein dat we niet kunnen waarnemen. Dat ruimtetijd weefsel is gevuld met straling en elementaire deeltjes die van de zon en de cosmos komen.

Natuurlijk zijn geleiding en stroming (convectie) hier niet van toepassing.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Waarom kan er tussen de aarde en de zon geen geleiding of stroming plaatsvinden?

Natuurlijk zijn geleiding en stroming (convectie) hier niet van toepassing.


in dat geval, kom dan ook in een huiswerktopic niet met irrelevante zaken aandragen aub.

Uit de huiswerkbijsluiter helpers:
Hanteer het KISS-principe (Keep It Simple, Stupid)

Concentreer je op de vraag zoals die bedoeld is. Let daarbij op het niveau van de vragensteller of de afkomst van de opgave. Maak het niet onnodig moeilijk en probeer je te verplaatsen in de situatie van de vragensteller. Werk naar de oplossing zoals die op dat niveau wellicht bedoeld is en sleep er geen onnodig ingewikkelde zaken bij die de vragensteller enkel verwarren.


Moderator


Daf003 kan hiermee verder:
Fred F. schreef:Fout.

Er zit juist géén lucht tussen zon en de buitenkant van de aardatmosfeer, er zit helemaal niks, het is vacuüm.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer