Springen naar inhoud

Stelsel van gekoppelde niet-lineaire differentiaalvergelijkingen

• Log in om te kunnen reageren

flamey

flamey

• >100 berichten
  • 244 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 januari 2011 - 23:20

Mijn probleem ligt bij het volgende stelsel van gekoppelde niet-lineaire differentiaalvergelijkingen. Ik ben geďnteresseerd in het vinden van p=p(r ):

LaTeX (1)

LaTeX (2)

LaTeX (3)

Met randvoorwaarden:

LaTeX (4)

G en kappa zijn constanten. De volgende oplosmethode heb ik al geprobeerd. Met de kettingregel kan ik schrijven:

LaTeX .

Met deze uitdrukking kan ik (1) en (2) combineren. Verder vul ik relatie (3) in. Dan vind ik de volgende differentiaalvergelijking:

LaTeX

Als ik deze oplos, kom ik uit op:

LaTeX

met C een constante. Echter, met deze vergelijking zie ik al direct dat ik niet aan de randvoorwaarden (4) kan voldoen. Kan iemand me misschien verder helpen? In principe kan ik wel deze uitdrukking terug invullen in (1) en dan p=p(r ) vinden, maar dan krijg ik nog steeds problemen bij het toepassen van de randvoorwaarden.

Ik denk dat er een slimmere manier moet zijn om p=p(r ) te kunnen vinden... ziet iemand die toevallig?

Veranderd door flamey, 19 januari 2011 - 23:27

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44894 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 januari 2011 - 17:15

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures