Hulp bij eindwerk baseball machine

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Hulp bij eindwerk baseball machine

hallo,

ik ben een student en voor mijn eindwerk ga ik een baseballmachine maken(backyard batter). ik ga dit niet uitleggen wat dit volledig inhoud.

de bedoeling is gewoon om de dat er om de 6sec of meer er een bal afrolt mijn mijn machine. ik wil dit doen zonder energie toe te voegen, dus geen elektrische motor. mijn eerste gedacht was om een pneumatische motor(van het merk atlas copco) te gebruiken en deze snelheid te regelen door een smoorventiel op de in- en uitgang te zetten.

mijn vraag is nu of dit wel zou kunnen werken, of weet iemand een andere oplossing voor mijn eindwerk?

elk idee is welkom!!!

mvg,

wim

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Hulp bij eindwerk baseball machine

ik wil dit doen zonder energie toe te voegen, dus geen elektrische motor. mijn eerste gedacht was om een pneumatische motor
Je hele post is in zijn geheel al niet erg duidelijk, maar wat je hier bedoelt is helemaal niet te achterhalen. Je doel is, neem ik aan, het in beweging brengen (liefst flink versnellen) van honkballen. Dan zul je toch altijd energie moeten toevoegen? Ook een pneumatische motor zal iets van een compressor vergen.

Berichten: 3

Re: Hulp bij eindwerk baseball machine

hallo,

mijn vorig post was niet zo duidelijk en daarom heb i deze geplaatst.

ik ben een student en voor mijn eindwerk ga ik een baseballmachine maken(backyard batter). dit zal geen machine zijn dat de ballen wegschiet, maar deze zal de ballen tossen. de constructie is gemaakt dat er een bal van een rek valt (op een hoogte van ong2m) en dat de bal dan op een kleine trampoline valt zodat de bal een mooie toss beweging heeft. je kan het beste eens op youtube kijken, je geeft in: Backyard batter, en dan zal je het meteen zien wet dit is.

de uitdaging bij mijn eindwerk is dat ik deze constructie verbeter. ik ga de elektrische motor van de bestaande machine vervangen door iets anders,zodat ik geen elektriciteit ,perslucht of energie nodig heb.

ik weet juist niet hoe ik dit ga doen.

een idee is om een persluchtmotor te gebruiken (zonder perslucht aan te sluiten). aan de as van de motor monteer ik een schijf waaruit 3stukken zijn uitgezaagt zodat er een bal inpast. de motor zou moetenbeginnen met draaien door de zwaartekracht die op de bal is. om de snelheid te regelen sluit ik een smoorventiel op de in- en uitgangen aan zodat ik de lucht kan regelen die de motor gebruikt. ik ben niet zeker of dit wel zal werken, maar als iemand weet of dit zou kunnen werken, laat dan iets weten.

ik zoek ook nog naar een ander idee om de snelheid waneer er een bal valt te regelen, dit zou om de 6sec ongeveer moeten.

bv: met veren, ...

elk idee is welkom!!!

mvg,

wim

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Hulp bij eindwerk baseball machine

Hoeveel weegt zo'n bal? Volgens mij zal het daarvan afhangen of er voldoende (potentiële) energie in je systeem zit om dit mogelijk te maken.

Heb je een motor ter beschikking? Probeer dan eens uit wat je moet doen om die aan het draaien te krijgen door het gewicht van een bal.
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer