Hulp bij eindwerk baseball machine

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Hulp bij eindwerk baseball machine

hallo,

ik ben een student en voor mijn eindwerk ga ik een baseballmachine maken(backyard batter). ik ga dit niet uitleggen wat dit volledig inhoud.

de bedoeling is gewoon om de dat er om de 6sec of meer er een bal afrolt mijn mijn machine. ik wil dit doen zonder energie toe te voegen, dus geen elektrische motor. mijn eerste gedacht was om een pneumatische motor(van het merk atlas copco) te gebruiken en deze snelheid te regelen door een smoorventiel op de in- en uitgang te zetten.

mijn vraag is nu of dit wel zou kunnen werken, of weet iemand een andere oplossing voor mijn eindwerk?

elk idee is welkom!!!

mvg,

wim

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Hulp bij eindwerk baseball machine

ik wil dit doen zonder energie toe te voegen, dus geen elektrische motor. mijn eerste gedacht was om een pneumatische motor
Je hele post is in zijn geheel al niet erg duidelijk, maar wat je hier bedoelt is helemaal niet te achterhalen. Je doel is, neem ik aan, het in beweging brengen (liefst flink versnellen) van honkballen. Dan zul je toch altijd energie moeten toevoegen? Ook een pneumatische motor zal iets van een compressor vergen.

Berichten: 3

Re: Hulp bij eindwerk baseball machine

hallo,

mijn vorig post was niet zo duidelijk en daarom heb i deze geplaatst.

ik ben een student en voor mijn eindwerk ga ik een baseballmachine maken(backyard batter). dit zal geen machine zijn dat de ballen wegschiet, maar deze zal de ballen tossen. de constructie is gemaakt dat er een bal van een rek valt (op een hoogte van ong2m) en dat de bal dan op een kleine trampoline valt zodat de bal een mooie toss beweging heeft. je kan het beste eens op youtube kijken, je geeft in: Backyard batter, en dan zal je het meteen zien wet dit is.