Suggestie: bedankjes-systeem

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 164

Suggestie: bedankjes-systeem

Hallo,


Ik heb op dit forum al regelmatig om hulp gevraagd en heb hier altijd goede hulp gekregen! Maar wat ik eigenlijk een beetje mis is dat je de persoon die je heeft geholpen alleen kan bedanken door een 'bedankt' post te maken. Wat nu eigenlijk mijn idee is dat iedereen 'Bedankjes' krijgt. We beginnen allemaal op 0 en als een persoon iemand goed heeft geholpen kan hij op een bedankt knop drukken waardoor de persoon 1 bedankje erbij krijgt. Wat vinden jullie ervan?

Berichten: 4.502

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Hoi,hoi,


ik ben al een jaar vijf of bezig met assistentie en kan de bedankjes op de vingers van mijn beide handen tellen.


ipv de aanwezige nulletjes onder je icoon zou je een bedankje-teller kunnen invoeren,net als de berichten teller nu.


Maar de eer blijft bij enkele pluimdragers en nog enkele andere verkorenen,het zij zo. ;)

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Als je een vraag stelt staan de meeste leden te springen om je te helpen, das gewoon leuk. Eigenlijk zouden we een bedanksysteem moeten hebben voor vragenstellers.

Berichten: 164

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Ja oke allemaal een punt van waarheid, maar misschien krijg je toch zo net iets meer bedankjes met dat systeem :P .


Plus het is niet eens zo moeilijk te scripten...


Variabele $_bedankjes


Actie onder knop


$_bedankjes = $_bedankjes + 1


Een gewoon als hij de pagina laadt de bedankjes laten fetchen en bij op de knop de drukken een replace te maken. Weet ongeveer hoe het werkt ;) maar ik weet zeker dat er hier iemand is met de kennis om het binnen 20 minuten te maken ^^. Achja.... nog meer mensen met hun mening erover :P ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Eens met Bessie. Een bedankje is simpelweg niet elke keer nodig omdat iedereen voor zijn plezier reageert op vragen. Volgens mij staat er ergens in de regels dat sociale groeten en dergelijk zo veel mogelijk achterwegen dienen te blijven om posts overzichtelijk te houden. Dat betekend , naar mijn mening, dat je de vriendelijke groet aan het begin van een post of het attente bedankje aan het einde er zelf bij mag verzinnen. Zou krijgt iedereen dus al 100% dank voor al zijn nuttige posts.

Heeft 1 persoon je bijzonder veel geholpen kan je hem altijd een pb sturen om te danken.

Berichten: 4.246

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Je kan altijd nog op het doneerknopje drukken en WSF bedanken ;)
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Er is een instelling in de forumsoftware waarmee het mogelijk is om elkaar te "raten" (via de profielpagina). Implementatie hoeft dus niet ingewikkeld te zijn. We zullen intern overleggen over de eventuele wenselijkheid van deze optie!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 164

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Oke mooi ;)

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Er is een instelling in de forumsoftware waarmee het mogelijk is om elkaar te "raten" (via de profielpagina). Implementatie hoeft dus niet ingewikkeld te zijn. We zullen intern overleggen over de eventuele wenselijkheid van deze optie!
Ik weet niet of ik mijn rating wel wil zien...

Berichten: 4.502

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Die van mij lijkt me opgeschoond,maar een thanks-rate onder mijn message-rate lijkt me het eenvoudigste;zie je de stand van zaken direct,zonder de omweg naar je persoonlijke gegevens te maken.

Ik ben voor eenvoudige oplossingen en ontdek,dat de ontstane hervormingsgroep in deze topic ook een eenvoudige weg aan het zoeken is om eens te ontdekken hoe hun bijdragen gewaardeerd worden.


De methode van Albert Mol is wat onduidelijk (grapjuh!)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Zoals eerder vermeld heeft de software de mogelijkheid om een rating toe te voegen. Hierbij zouden er een aantal sterretjes bij je profiel komen te staan afhankelijk van hoe andere mensen je beoordelen.


In het verleden is er bewust gekozen om deze functie uit te schakelen. Naar aanleiding van dit topic hebben we er nog eens binnen het team over gesproken. We staan echter nog steeds achter de beslissing.


We zijn van mening dat het toevoegen van een dergelijk systeem meerdere nadelen kent:
  • een dergelijke indicator laat vooral zien hoe populair je bent

    Wat op dit forum niet relevant is
  • er kan een gevoel van competitie ontstaan dat we onwenselijk vinden

    "Op zijn vragen reageer ik niet meer, want van hem krijg ik nooit een hoog aantal sterren
  • Op basis van een dergelijke indicator zouden antwoorden van een bepaalde gebruiker eerder vertrouwd kunnen gaan worden, terwijl de inhoud van ieder bericht op zich beoordeeld moet worden.
Mocht je iemand willen bedanken dan zijn hiervoor al mogelijkheden: Je zou dit in het topic zelf kunnen doen, via een pb of op het profiel van de gebruiker. Hoewel dit misschien meer moeite kost dan een simpele '+1' te geven is het juist daardoor meer waard.


Verder hebben we al eens als team pluimen uitgedeeld aan forumleden die meer dan gemiddeld een steentje bijdragen. Zie bijvoorbeeld hier. Als jij vindt dat een medegebruiker ook een pluim verdient, stuur dan even een PB aan een van de moderators en leg uit waarom jij vindt dat die persoon een pluim verdient. Een dergelijke manier van waardering vinden wij beter bij Wetenschapsforum passen.


Kortom: bedankt voor de suggestie, maar we gaan een dergelijk systeem toch niet implementeren.


Terzijde een quote waar een crewlid mee kwam:
De beloning van de deugd is de deugd zelf.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 242

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Je kan altijd nog op het doneerknopje drukken en WSF bedanken ;)
Haha scherp dirk heel scherp :P


Ik denk dat mensen 'waardeer punten' geven weinig toevoegt. De berichtenteller voegt ook vrij weinig toe. Soms lees je geweldige antwoorden van mensen die minder als 20 berichten gepost hebben en een antwoord van iemand met +1000 berichten is niet bij voorbaat het goede antwoord.


Ik denk dat je met het waardeer systeem zoals we het maar zullen noemen, alleen op antwoorden gaat waarderen i.p.v. op reacties. Ik heb (persoonlijk) liever een reactie van iemand die mij in de goede richting duwt dan iemand die het antwoord tot in detail voor me uitwerkt. Je gaat dan ook krijgen dat mensen die hun mening uiten in sommige topics waardeer punten krijgen van mensen die dezelfde mening delen.


Soms geef ik een reactie die ik zelf geweldig vind en dat geeft een goed gevoel. Echter als er waarderingen aan vast zouden hangen, zou het minder leuk kunnen worden als mensen mij dan geen waardeer punten geven..


Zodra je er een getal aan gaat hangen aan het waarderen krijg je competitie en die zal (verwacht ik) ten kosten gaan van het WSF (ik zeg niet dat elke gebruiker zijn WSF gedrag veranderd).
HBO Elektrotechniek student 3de jaar

Berichten: 164

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Nou dan weten we dat ook weer ;) . Jammer dan, volgende keer beter :P Anyways ik zal wel gebruik maken van een PB of post :P .

Gebruikersavatar
Berichten: 689

Re: Suggestie: bedankjes-systeem

Sommige mensen plaatsen ook bedankjes als een commentaar op het profiel van de persoon die je geholpen heeft.
"Her face shown like the sun that I strived to reach."

Reageer