Springen naar inhoud

Bereik van een projectiel

• Log in om te kunnen reageren

jins

jins

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2011 - 11:14

What is the range of a projectile launched horizontally with a speed of 9.8 m/s?

dit antwoord zou 14.1meter moeten zijn, maar ik weet niet hoe je hier aan komt.

zelf heb ik het geprobeerd met een formule uit de cursus: Rmax=v02/g
en kom ik terug op 9.8m uit.

groetjes jins

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 24 januari 2011 - 11:24

Vraag is onvolledig of onjuist. Horizontaal lanceren betekent dat de kogel over de grond scheert en binnen enkele meters in de grond gaat.
Gaat het alleen om de horizontale component dan zorgt een lanceerhoek van 89,9999 graden voor een bijna oneindige afstand.
Wat is dus de precieze vraag?

jins

jins

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2011 - 12:06

Vraag is onvolledig of onjuist. Horizontaal lanceren betekent dat de kogel over de grond scheert en binnen enkele meters in de grond gaat.
Gaat het alleen om de horizontale component dan zorgt een lanceerhoek van 89,9999 graden voor een bijna oneindige afstand.
Wat is dus de precieze vraag?

dit was de volledige vraag... ik heb ze van http://cwx.prenhall....er4/deluxe.html
het is vraag 24.
ik heb deze website gekregen van mijn leerkracht om op te oefenen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44858 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 januari 2011 - 12:27

De "hint" op die site bij die vraag verwijst naar 4-5 in het boek van Walker. Heb je dat? Want Bessie heeft gelijk, als je vanaf hoogte 0 een projectiel horizontaal lanceert boort het zich onmiddellijk in de grond.

Ik zie zo op het eerste gezicht wel meer slordigheidjes op die site. Het antwoord van 14,1 m veronderstelt (bij terugrekenen vanaf het antwoord) een lanceerhoogte van ongeveer 10 m. Dat gegeven ontbreekt dan kennelijk.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 24 januari 2011 - 12:31

Er staat in het origineel -vraag 4.24-een keuze uit drie antwoorden en wel 9.8, 14.1 en ca 20 mtr,maar nmm. ontbreekt de verticale afstand boven de aarde van de schutter;er werd verwezen naar opgaaf 11,maar daar werd ik ook niet wijzer van.

jins

jins

• >25 berichten
  • 31 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2011 - 13:05

De "hint" op die site bij die vraag verwijst naar 4-5 in het boek van Walker. Heb je dat? Want Bessie heeft gelijk, als je vanaf hoogte 0 een projectiel horizontaal lanceert boort het zich onmiddellijk in de grond.

Ik zie zo op het eerste gezicht wel meer slordigheidjes op die site. Het antwoord van 14,1 m veronderstelt (bij terugrekenen vanaf het antwoord) een lanceerhoogte van ongeveer 10 m. Dat gegeven ontbreekt dan kennelijk.

4-5 in het boek van walker is gewoon het hoofdstuk waarin het uitgelegd zou moeten staan.

ik vind dit ook een heel eigenaardige vraag, want ik zou toch op zn minst een hoek of beginhoogte in de opgave moeten krijgen om dit op te lossen?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44858 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 januari 2011 - 13:49

Een hoek heb je (het projectiel wordt horizontaal afgevuurd), een beginhoogte niet. Bij deze aanvulling: Ga dus uit van een beginhoogte van 10 m.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures