Springen naar inhoud

Skyradio

• Log in om te kunnen reageren

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 september 2005 - 09:15

Als ik het volume van mijn computerbox op nul zet, dan komt er zachtjes en storend SkyRadio uit :shock:
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 september 2005 - 11:33

Het doet me een beetje denken aan dat verhaal dat iemand met amalgaam-vulling in z'n kies, zachtjes 3fm ontvangt....het kan niet, want er ontbreken een paar onderdelen voor een eenvoudige radio. In het geval van de holle kies, ontbreekt er een luidspreker en voeding om het geheel te laten werken, in het geval van jouw computerboxjes ontbreekt er een ontvanger die het signaal omzet naar een signaal wat je boxjes kunnen omzetten in geluid. Bovendien had je je boxjes op 0 gezet, dwz dat je geen volume meer hebt, dat je er de maximale weerstand op hebt gezet, en er dus geen stroom en dus geen geluid kan zijn, hooguit een ruis. Wat logischer was geweest, is als je je volume op vol had staan, en verder het volume van je pc op 0, maar dan nog kan het niet werken.

edit: ik zie dat mensen wel een plausibele verklaring hebben :shock:
Appareo decet nihil munditia?

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 september 2005 - 16:08

Heb er zelf geen verstand van maar vond dit op het internet:

Detectie
In het algemeen: De mate of de manier waarop je iets kunt waarnemen.
In de elektronica wordt er vaak gedoeld op het proces / de schakeling waarmee een signaal onttrokken wordt aan de draaggolf waarop het gemoduleerd is.
Voor amplitude modulatie is dat een erg eenvoudig circuit, voor FM is het wat ingewikkelder, en voor digitaal gecodeerde informatie zijn de circuits soms erg gecompliceerd.
Als je erg dicht bij een (legale of illegale) radio zender woont kan het gebeuren dat het zender signaal doordringt in je audio apparatuur en dat er door detectie (zo'n hoogfrequent signaal kun je op zich niet horen) toch iets hoorbaar wordt van de modulatie van de zender.
Er is een historisch verhaal van iemand in Aalsmeer of daaromtrent die op een zondag op het elektronisch orgel een hymne speelde "Kom Heilige Geest daal op ons neer" waarop er uit de luidsprekers een krakerige stem vroeg: "request for landing permissions"..........!

Bron: http://www.breem.nl/index.htm Maar hoe het precies zit..... :shock:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2005 - 16:43

Ik heb dat fenomeen ook bij mijn aan m'n pc gekoppelde speakers op mijn werk. De "aan-knop" moet dan wel op aan staan, maw er moet stroom zijn, ander gaat het uiteraard niet. De stand van de volumedraaiknop maakt bij mij evenwel niet uit. Ik moet er wel meteen bij zeggen dat je erg goed moet luisteren vooraleer je het waarneemt, maar als je de speaker tegen je oor houdt dan kan je toch duidelijk alles verstaan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures