Waterlijken

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Waterlijken

Ik ben benieuwd welke risico's het bergen van waterlijken met zich meebrengt. Ook het onderwater zoeken naar lijken, hoe lang blijven ze onder water, hoe gedraagt een waterlijk zich, stroming etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Waterlijken

Ik ben benieuwd welke risico's het bergen van waterlijken met zich meebrengt. Ook het onderwater zoeken naar lijken, hoe lang blijven ze onder water, hoe gedraagt een waterlijk zich, stroming etc.


Ze zwellen gewoon op net zoals alle andere lijken..

En een lijk gedraagt zich niet maar is gewoon een object waarbij alles bepaald wordt door de stroming zelf.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 8.614

Re: Waterlijken

Hier is het een en ander te vinden over de processen die zich afspelen in lijken die in het water liggen.

Een fenomeen dat zich vooral afspeelt bij waterlijken (maar ook bij lijken die zich in andere omstandigheden bevinden) is de vorming van adipocire (= lijkenwas). Veel meer daarover is hier te lezen.

PS: De laatste link is niet altijd even wetenschappelijk. Let ook op voor de eventueel schokkende foto's van lijken.

PPS: Dit lijkt me eerder (forensische) pathologie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer