gummibeertjes

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

gummibeertjes

Hey, ik moet een GIP maken (geintegreerde proef dus) en ik moet/mag die doen over Gummibeertjes. Maar ik heb al op het internet gezocht voor het recept, dat ik al gevonden heb. maar nu zou ik nog iets moeten zoeken over de vergisting en dan nog over het maken van batterijen uit opgeloste gummibeertjes zijn. Het zou handig zijn als iemand daar iets meer over weet en eventueel een site, en eventueel ook een bedrijf in België, dat zou me nogal voorthelpen. Alvast bedankt,

het zou me helpen. (ter compensatie voor de hulp zal ik wat zelfgemaakte gummibeertjes opsturen naar de pesroon die me het meeste vorrthelpt :shock: )

Berichten: 2.746

Re: gummibeertjes

dat vergisten is gewoon de suiker uit de beertjes die je dmv gist (bakkers-,...) omzet tot alcohol, en er een soort (smerig) wijntje/biertje van maakt

zo zou het moeten werken:

neem ongeveer 100 gr beertjes per l water warm het water op en los de beertjes op, maak een gist klaar (voor een betere kwaliteit best geen bakkersgist) giet het er bij, laat enkele uren open staan en dan een maandje onder het waterslot. en dan proeven maar :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: gummibeertjes

En wat betreft het maken van een batterij uit beertjes..

Verdiep je eens in de proef waarmee je een lampje kan laten branden op een citroen. Anders zou ik niet weten hoe je een gummybeertje als batterij kan laten functioneren..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 5

Re: gummibeertjes

bedankt he manne, da heeft me al goed op weg geholpe, nu weetek hoe da ik het moet zoek :shock:

Reageer