Springen naar inhoud

Expressie

• Log in om te kunnen reageren

Skyliner

Skyliner

• >100 berichten
  • 247 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2011 - 17:08

tis misschien een belachelijke vraag, maar is eiwitexpressie eenmalig?
ik vind er nooit echt expliciet aanwijzingen voor in mijn cursus, alsof het allang duidelijk moge zijn voor iedereen...

ik bedoel het volgende: volgens het centrale dogma DNA->RNA->eiwit worden de meeste eiwitten tot expressie gebracht in onze cellen (ik laat alle uitzonderingen bij virussen, bepaalde prokaryoten, etc. even buiten beschouwing)

een reeks codons zal coderen voor een polypeptide (dat eender welke functie heeft) en dan heb je je eiwit....oke maar wordt dit herhaald, en hoe (voor hetzelfde eiwit) en hoe vaak? want er zijn toch miljoenen en miljoenen enzymen van 1 soort aanwezig in de cel?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 januari 2011 - 18:14

Ik heb de materie steeds geleerd zoals op volgende figuur
Geplaatste afbeelding

En het lijkt me dat deze keten steeds door de 'asssemblage-eenheid' wordt verder getrokken, en dus dat de vormingen aldaar niet eenmalig zijn. Maar misschien wacht je beter op bevestiging van iemand met meer vakkennis hierover.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 januari 2011 - 09:21

Ik denk dat hier je antwoord staat ;)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures