Antimaterie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 754

Antimaterie

Door het Bernini Mysterie ben ik eens na gaan denken over anti-materie, in hoeverre is het waar dat anti-materie uiterst gevaarlijk is? Volgens mij heeft Dan Brown er een heel verhaaltje bij verzonnen ;) :shock:
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 31

Re: Antimaterie

kijk eens op http://public.web.cern.ch/Public/Content/C...htAandD-en.html. dit is wat CERN te zeggen heeft over het boek.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Antimaterie

Verplaatst naar Moderne Natuurkunde
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Antimaterie

Uit anti-materie is enorm veel energie te halen. Namelijk als je anti-materie met materie laat samen smelten, dan wordt alle massa vernietigd en omgezet in energie volgens E=mc^2.

Dus als je wat gaat rekenen hier aan, dan merk je hoe gevaarlijk anti-materie zou kunnen zijn als alle energie in een keer vrijkomt. Echter de bom waarover je het hebt is op dit moment godsonmogelijk, waarschijnlijk wordt dat behandelt in de link van Blaze.

Hier is trouwens al eens eerder iets over gediscusieerd in:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=1640
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 26

Re: Antimaterie

maar als materie en antimaterie met mekaar in contact komen vernietigen ze mekaar toch

dat proces noemt anhillatie dacht ik

ik ben ook door dat boek in antimaterie enz in de ban geraakt

antimaterie is dan geen bom maar er zit veel energie in kan het dan niet voor energiebron beschouwt worde voor de mens

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: Antimaterie

dat proces noemt anhillatie dacht ik  
Dacht ik? Dat kijk je op dit moment gewoon af in het boek! :roll:
antimaterie is dan geen bom maar er zit veel energie in kan het dan niet voor energiebron beschouwt worde voor de mens
Het rendement is hier heel laag bij, het kost ook energie om anti-materie te produceren.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 31

Re: Antimaterie

Dit is een oud topic maar ik had nog een vraagje ivm met anti-materie.

Ieder deeltje die nu bestaat heeft toch zijn tegengestelde?

Dus wat ik mij nu afvraag is waar die anti-deeltjes zich nu bevinden.

Blijkbaar bevinden ze zich niet erg dicht bij hun tegengestelde anders zou alles allang niet meer bestaan.

mvg

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Antimaterie

Nee: voor elk deeltje bestaat er theoretisch een anti-deeltje, maar dat wil alleen zeggen dat je dus een deeltje/anti-deeltjes paar kunt maken, als je goed je best doet. Dit wil niet zeggen dat er even veel deeltjes als anti-deeltjes moeten zijn. Het blijkt dat, in ieder geval in het vroege universum, een asymmetrie tussen de hoeveelheid deeltjes en anti-deeltje is ontstaan (*). Hoe dat gekomen is, is nog volstrekt onduidelijk en is een van de Grote en Diepe vragen van de natuurkunde. Het is wel zeker dat die asymmetrie "gegroeid" is, en inmiddels vrijwel totaal de kant van de deeltjes op gegaan is. In ons hele zonnestelsel zijn vrijwel alleen maar deeltjes en echt nauwelijks anti-deeltjes. Ook op grotere schaal, zoals het gehele melkwegstelsel, is eigenlijk alleen maar materie aanwezig. Het lijkt nog wel theoretisch mogelijk dat een andere sterrenstelsen een aandeel anti-materie zou kunnen zijn, maar theoretische afschattingen die ik gezien heb maken het wel behoorlijk onwaarschijnlijk dat dit echt zo is.

(*) Dit komt door de CP schending, maar goed dat verklaart niets want niemand begrijpt waarom die schending er ueberhaubt is...
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer