Springen naar inhoud

Bewijs van het midden van een lijn in de positieve gedeelte

• Log in om te kunnen reageren

simpleuser

simpleuser

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 januari 2011 - 21:29

Hallo iedereen,

ik had een vraagje, stel ik heb een lijn gedefineerd door de volgende functie: LaTeX en mijn prijs elasticiteit functie is als volgt LaTeX .

Nu wil ik dus bewijzen dat de prijs elasticiteit gelijk is aan -1 in de functie LaTeX . Ik kwam uit op LaTeX . Nu is dit hoogstwaarschijnlijk het midden van de lijn in het positieve gedeelte (dus Q en P groter of gellijk aan 0). Maar hoe bewijs ik dit?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44881 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 januari 2011 - 00:11

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 februari 2011 - 12:25

Je hebt gevondan dat LaTeX . Dan is LaTeX . Bekijk nu de "intercepten met P- en Q-as. Als Q = 0, dan LaTeX . Als anderzijds P = 0, dan is Q = a. Bekijk nu de rechthoek gevormd door de punten (0, 0), (0, a) en (a/b, 0). Je ziet dan vrij duidelijk dat het punt het midden is van deze rechthoek? De diagonaal van deze rechthoek gaat ook door dit midden (ligt het midden dan ook in het midden van de diagonaal?). Maar die diagonaal is nu net de P,Q-rechte.

Zie je dit een beetje? Maak er eventueel een tekening bij, dit helpt misschien om het je voor te stellen. Dat dit het midden is, volgt dus eigenlijk gewoon uit het feit dat uw beide coordinaten de helft zijn van het intercept, ťn dat je met een rechte te maken hebt.

Veranderd door Drieske, 01 februari 2011 - 12:26

Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures