Enquête

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

Enqu

Hallo mensen,

Ik heb jullie hulp nodig.

Voor school ben ik bezig met een eindwerk over zelfdoding. Ik heb hiervoor een enquête ingevuld, deze is volledig anoniem en neemt slechts 3 minuten in beslag.

Mijn wens is dat minstens 200 mensen mijn enquête invullen, zodat ik ook een representatief beeld kan geven van hoe mensen zelfdoding zien.

Zouden jullie aub mijn enquête willen invullen? link: www.thesistools.com/web/?id=172741 ;)

U kunt het gerust doorsturen naar vrienden/kenissen.

(Ik zal trachten om mijn conclusies op deze site te plaatsen)

Hartelijk bedankt ! :P

Mvg,

llnopschool.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Enqu

Ik heb een poging gedaan, maar ben niet tot het einde geraakt. Mogelijk moet je de vraag/antwoordcombinaties nog eens overdenken? Ik kan bijvoorbeeld bij "kent u mensen die zelfmoord hebben gepleegd" ook kiezen voor "weet niet" (vreemd, want ik ken er, of ik ken er niet) en bij een meningsvraag: "Gebeurt een zelfmoordpoging doorgaans plots en impulsief?" móet ik ja of nee invullen. Terwijl ik daarvan nou juist geen idee heb......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: Enqu

Ik heb een poging gedaan, maar ben niet tot het einde geraakt. Mogelijk moet je de vraag/antwoordcombinaties nog eens overdenken? Ik kan bijvoorbeeld bij "kent u mensen die zelfmoord hebben gepleegd" ook kiezen voor "weet niet" (vreemd, want ik ken er, of ik ken er niet) en bij een meningsvraag: "Gebeurt een zelfmoordpoging doorgaans plots en impulsief?" móet ik ja of nee invullen. Terwijl ik daarvan nou juist geen idee heb......
Ja kijk: misschien bent u niet zeker van dat u mensen kent die zelfmoord hebben gepleegd ...

En bij plots en impulsief: moet je gewoon ja of neen antwoorden. Je moet er gewoon 1 van kiezen. Het is ja of neen. Het is volgens u impulsief of niet... .

Al meer dan 100 mensen hebben mijn enquête ingevuld ... , ik heb nog geen klachten gehoord.

Een beetje goede wil misschien ...

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Enqu

Toch eventjes reageren. Om te beginnen was, in mijn ogen, Jan zijn opmerking geen verwijt ofzo, eerder opbouwende kritiek. Een tip voor de toekomst om een zo duidelijk mogelijke enquete op te stellen. Voor iedereen ;) .

Ten tweede vond ik het soms ook wel moeilijk om te kiezen welk antwoord nu het beste was. De voorbeelden die Jan aanhaalt zijn zo ongeveer de beste voorbeelden uit de enquete denk ik... Het is in mijn ogen zeker niet zo zwart-wit om te oordelen of zelfmoord al dan niet impulsief is, en ik denk dat veel mensen dat niet goed weten. Maar goed, niet dat het er allemaal zo toedoet. Ik heb ze zo goed en kwaad als mogelijk toch ingevuld :P .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Re: Enqu

Maar goed, niet dat het er allemaal zo toedoet. Ik heb ze zo goed en kwaad als mogelijk toch ingevuld ;) .
Mee eens. Ik vond de keuzemogelijkheden dikwijls vreemd uitgebreid of juist beperkt. Heb je een reden om gehad voor deze keuzes? Je te dwingen in bepaalde richtingen of zo?

Misschien waren die andere 100 invullers meer geinteresseerd in het onderwerp dan in de vorm? Het is natuurlijk een interessant onderwerp. Maar omdat dit je eindwerk is zullen er mensen naar kijken (examinatoren) die verder kijken dan dat.

Reageer