Goniometrische formules

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 16

Goniometrische formules

Hallo allemaal!

Wij zijn momenteel bezig met een hoofdstuk over goniometrische formules(6 VWO), en ik heb komende week een overhoring erover. Het hoofdstuk gaat vooral over het herleiden van bepaalde sinus of/en cosinus vergelijkingen, door middel van symmetrie-eigenschappen, somformules, verschilformules, verdubbelingsformule en formules van simpson.

Nou heb ik inmiddels alle opdrachten gemaakt, en ga een deel weer opnieuw maken, maar ik merk dat elke keer als ik een toets ga maken, er steeds tóch weer vragen opduiken waarbij ik ga twijfelen of dat er ineens iets tricky in zit waardoor ik de fout in ga. Nou wil ik dat voorkomen.

Mijn vraag is dus, hebben jullie een (wat moeilijkere) sommen of site's waar ik het kan oefenen. Of misschien tricks en tips om het beter onder de knie te krijgen, zoals wanneer er wordt gevraagt dat je een formule moet geven bij een kromme, die op een parabool lijkt(op een bepaald interval). Ik ga zelf ook nog even examensommen bekijken en maken, maar als jullie nog wat kunnen bijvoegen, zou dat helemaal top zijn ;)

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.069

Re: Goniometrische formules

Misschien kan je een voorbeeld van een oefening laten zien waar je vastloopt? ;) .

http://www.groept.be/www/docs/PDF/IC_goniometrie.pdf

Dit document bevat ook verschillende oefeningen op goniometrie. Misschien heb je er iets aan.

Reageer