Springen naar inhoud

Uitdrukken

• Log in om te kunnen reageren

lucca

lucca

• >250 berichten
  • 758 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 januari 2011 - 17:09

veronderstel LaTeX en laat zien dat de relatie LaTeX geldt.

Ik dacht als volgt:

LaTeX

dus stel

1. LaTeX

2.LaTeX

dan volgt:

LaTeX

en dat is waar toch?

maar nu wordt het lastiger, stel dat LaTeX als volgt gedefinieerd is:

LaTeX met LaTeX / heeft iemand een goed idee? (ik zie het niet zo direct namelijk)

Veranderd door trokkitrooi, 30 januari 2011 - 17:09

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 januari 2011 - 17:22

Persoonlijk vind ik de vraag niet zo heel duidelijk gesteld... Moet het gelden voor alle c en g (liggen er extra voorwaarden op deze c en g,...) of moet er EEN c en g bestaan zodat dat geldt? Ik gok op het laatste :P.
Dan klopt jouw eerste "afleiding" op typfoutje (gok ik) na:

LaTeX

En bij het tweede, moet je bewijzen dat voor die "rij" hetzelfde geldt? Namelijk dat LaTeX of...? Wat voor getal is die LaTeX ? Geheel, natuurlijk, ... Voor natuurlijke getallen geldt er alvast dat: LaTeX

EDIT: om een of andere reden lukt het niet om een kleur te gebruiken in mijn latex-code ;)

Veranderd door Drieske, 30 januari 2011 - 17:28

Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

lucca

lucca

• >250 berichten
  • 758 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2011 - 13:10

LaTeX allemaal constantes waarvoor geldt :
LaTeX

de g mag bijv. b zelf zijn *en dan kom je dus ook al dicht in de buurt* , maar dan zit je nog met die gammaverdeling.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 januari 2011 - 19:24

Okee, ik heb nu gebruik gemaakt van volgende eigenschap: LaTeX . Hier geeft dit:
LaTeX

Nu zou de verdere "omvorming" naar de gevraagde formule doenbaar moeten zijn... De gebruikte eigenschap vind je onder meer hier

Wat ik btw niet goed snap... Vanwaar die t-afhankelijkheid van uw r ;)? Want ik zie nergens een t staan...

Veranderd door Drieske, 31 januari 2011 - 19:26

Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures