[Algemeen] hoe bereken ik de oppervlakte van m'n living, kamers,...?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[Algemeen] hoe bereken ik de oppervlakte van m'n living, kamers,...?

hoe bereken ik hoeveel verf ,of behang ik nodig heb om mijn living keuken, slaapkamers, te verven of te behangen

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: [Algemeen] hoe bereken ik de oppervlakte van m'n living, kamers,...?

Als je de oppervlakte van je wanden wilt weten, dan vermenigvuldig je de lengte met de hoogte. Dit doe je voor elk vlak. Het totaal tel je dan bij elkaar op.

Let op: Wanneer je gaat behangen, dan heb je te maken met stroken behang. Deze kunnen niet precies overeenkomen met de maten van je wand. let hier dus op.

Let op: Wanneer je gaat verfen/sauzen (zeker de eerste keer) dan kunnen de muren zeer veel vocht opnemen. Het zijn dan net sponzen. Informeer hierna bij de verkoper.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Algemeen] hoe bereken ik de oppervlakte van m'n living, kamers,...?

Als de wanden 'vers' (lees: er zit geen verf of behang op) zijn, kan je de muren het beste behandelen met een fixeermiddel. Om te zien is het een melkachtige vloeistof, die je met en spons op de muur aanbrengt. Het laat een witte waas achter als het droog is.

Helemaal mooi is het om vervolgens een voorstrijk (al dan niet op kleur) te gebruiken.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: [Algemeen] hoe bereken ik de oppervlakte van m'n living, kamers,...?

Ik werk in een doe het zelf zaak, op die verf blikken staat hoeveel m² je met een blik kunt doen. Vraag wel na, of je de verf in meerdere lagen moet aan brengen.

Je moet wel gewoon de oppervlakte van hetgeen wat je wilt schilderen weten.

De mensen in de winkel weten vast wel hoeveel oppervlakte je met een bepaalde pot kan doen, en of het meerdere malen opgebracht moet worden.

Reageer