Analyse van erosielandschap/sedimentatielandschap

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Analyse van erosielandschap/sedimentatielandschap

Hoi,

Ik ben aan het studeren om mijn middelbare diploma via de examencommissie te behalen. Eén van de punten in het leerplan is 'Analyse van erosielandschap en sedimentatielandschap'. Ik vind dit erg moeilijk, aangezien ik hier overal wel een voorbeeld van vind, maar nergens echte kenmerken van deze landschappen.

Kan iemand mij uitleggen welke kenmerken er zijn?

Jullie zouden me enorm verder helpen!

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Analyse van erosielandschap/sedimentatielandschap

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 316

Re: Analyse van erosielandschap/sedimentatielandschap

Ik heb geen verstand van aardrijkskunde, maar ik zal toch even vertellen wat ik denk.

Erosielandschap: een landschap waar erosie heeft plaatsgevonden. Dus een landschap waar sporen zijn van watererosie, winderosie, bodemerosie, ... Dus ik denk dat je alles moet weten over erosie en in een bepaald landschap moet kunnen vertellen welke soorten erosie er hebben plaatsgevonden of mogelijk zijn.

Hetzelfde denk ik dan voor een sedimentatielandschap. Je moet waarschijnlijk kunnen vertellen hoe bepaalde sedimenten op een bepaalde plaats terecht zijn gekomen. Dan moet je dus kennis hebben over verschillende sedimenten en het sedimentatieproces zelf.

Ik weet niet in hoeverre je over deze onderwerp moet leren, maar met die kennis moet je dan denk ik dus landschappen kunnen analyseren zoals ik hierboven beschrijf.

Ik weet dit allemaal niet zeker, dus ga er niet direct van uit dat het goed is! Nogmaals, ik weet niets van aardrijkskunde verder. ;)

Berichten: 2

Re: Analyse van erosielandschap/sedimentatielandschap

Heel erg bedankt voor de moeite Puntje,

Ik denk dat ik inderdaad in die richting verder zal moeten gaan, aangezien er nergens echte kenmerken van de landschappen te vinden zijn. Ik zal me dus vooral moeten voorbereiden met voorbeelden en het leren van de verschillende processen.

Nogmaals bedankt!

Reageer