Coach 6 modelerenprobleem

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Coach 6 modelerenprobleem

HAllo,

Ik heb een (simpel) model gemaakt om te kijken wat de beste stroomsterkte en spannign is bij een RED-schakeling. Verder niet belangrijk, maar de grafiek geeft geen blauwe lijn, terwijl tijdens het berekenen het rode kruis wel de grafiek doorloopt. Hoe kan dit nou weer? Ook als ik een meter instel geeft die goede waardes aan. Een tabel geeft helemaal geen waardes.

O JAH: Als ik de monitor uitzet, stopt hij meteen

Berichten: 4

Re: Coach 6 modelerenprobleem

Ook stopt het model niet ook al heb ik een goede Zolang loop gemaakt.

hier is het model. je snapt het niet, maar maakt niet uit. Hij doet precies wat ik wil behalve de beschreven problemen.

startwaardes:

Us=10

Rm=10

U=1

dU=0.1

model:

Zolang P>-1 Doe

U:=U+dU

Um=Us-U

I=Um/Rm

P=U*I

n=100*U/Us

EindDoe

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Coach 6 modelerenprobleem

Zolang P>-1 Doe
P kan toch nooit kleiner worden dan 0 en dus nooit -1 bereiken?

of is die ">-" Coach-taal voor zoiets als groter of gelijk?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: Coach 6 modelerenprobleem

P kan wel kleiner dan o worden. MAar om dat te begrijpen moet je de RED-opstelling kennen en snappen. Maar dan wordt het niet meer interessant dus laat ik het model stoppen, maar ik doe niet 0 want in het begin is hij 0

Het probleem is dat bij de grafiek het rode kruis de grafiek volgens een parabool doorloopt,(dat klopt), Maar de blauwe grafieklijn is gewoon een rechte lijn net boven de x-as.

Het probleem is dat bij de grafiek het rode kruis de grafiek volgens een parabool doorloopt,(dat klopt), Maar de blauwe grafieklijn is gewoon een rechte lijn net boven de x-as.

Reageer