Springen naar inhoud

Klonen en incest

• Log in om te kunnen reageren

Portus Ostiae

Portus Ostiae

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2011 - 14:09

Waarom leven klonen slechts enkele dagen, waarom lijden ze naar het schijnt, en waarom is incest slecht?

Stel, ik ben gezond. Mijn DNA is bestand tegen de gewone griep, tegen een verkoudheid etc....... Ik leef dus. Als ik een kloon maak van mezelf heeft die hetzelfde DNA. Die kloon zou toch even gezond moeten zijn als ik? Bij incest hetzelfde.
En ook vraag ik me af waarom hybriden vaak een slechte gezondheid hebben.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 februari 2011 - 17:22

Klonen van wat? Hybriden van wat, bedoel je een muilezel? Die zijn voor zover ik weet niet per definitie ongezond.
Waar haal je je informatie vandaan? Over klonen: Dolly heeft toch behoorlijk wat langer dan "een paar dagen" geleefd. Waarom klonen korter leven? Telomeren worden ervan 'verdacht' een rol te spelen in dat proces. Dat kan je in de tweede alinea onder het kopje "Death" ook lezen op de eerste link.
Incest is een heel ander verhaal en daar zijn verschillende topics over te vinden op dit forum, zoek even rond.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Portus Ostiae

Portus Ostiae

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 februari 2011 - 17:33

Klonen van wat? Hybriden van wat, bedoel je een muilezel? Die zijn voor zover ik weet niet per definitie ongezond.
Waar haal je je informatie vandaan? Over klonen: Dolly heeft toch behoorlijk wat langer dan "een paar dagen" geleefd. Waarom klonen korter leven? Telomeren worden ervan 'verdacht' een rol te spelen in dat proces. Dat kan je in de tweede alinea onder het kopje "Death" ook lezen op de eerste link.
Incest is een heel ander verhaal en daar zijn verschillende topics over te vinden op dit forum, zoek even rond.

Klonen van gewoon dieren houden het toch meestal niet zolang vol?
Incest is toch om een reden verboden en waarom hebben die kinderen vaak meer aandoeningen?

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 februari 2011 - 19:22

Volgens wie? En hoe kom je bij een paar dagen?
Het lijkt wel of je m'n reactie niet hebt gelezen. Heb je gezocht naar topics over inteelt op WSF? Hier bijvoorbeeld, daar staat gewoon letterlijk het antwoord dat je zoekt.
Kijk hier ook even aub. Als je nu weer niet de moeite neemt om de boel te lezen en met een fatsoenlijk antwoord te komen, haak ik af.

(overigens hoef je niet te quoten als het duidelijk is waar je op reageert, zoals nu)
-Calvin-

Portus Ostiae

Portus Ostiae

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2011 - 09:29

Jawel, nu weet ik wel waarom er geen incest mag zijn, maar ik dacht toch dat klonen taboe was omdat die klonen schijnen te lijden. Dolly uitgezonderd dacht ik ook dat ze niet zo lang leven.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2011 - 09:50

omdat die klonen schijnen te lijden.

Bron?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Portus Ostiae

Portus Ostiae

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 februari 2011 - 21:21

"Het eerste zoogdier dat gekloond werd via deze techniek was het schaap Dolly in 1996. Na Dolly werden onder meer ratten, muizen, geiten, koeien, varkens en apen gekloond. Veel van de gekloonde dieren bleken niet gezond te zijn. Ze leden onder andere aan defecten aan het afweersysteem, problemen met de vruchtbaarheid, overgewicht, ademhalings- en bloedcirculatieproblemen, nier- en hersenafwijkingen, diabetes, vergrote tongen, vervormde gezichten en poten, vroegtijdig sterven door longontsteking, leveraandoeningen en kanker. Een mogelijke verklaring schuilt in het feit, dat ze bij geboorte al kortere telomeren hebben."

WIKIPEDIA

wat zijn telomeren?

over lijden niets gevonden maar ik heb dat gehoord.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 februari 2011 - 22:49

Telomeren worden ervan 'verdacht' een rol te spelen in dat proces. Dat kan je in de tweede alinea onder het kopje "Death" ook lezen op de eerste link.

Een woord in blauwe letters met een symbooltje van een nieuw venster ernaast is een link, klik er eens op. Datzelfde geldt voor wiki pagina's en daar staat dan uitgelegd wat een telomeer is.
Ik moet zeggen dat het opvallend is dat je een vraag stelt, de antwoorden dan niet lijkt te lezen en vervolgens een vraag stelt die al beantwoord was. Mocht het zo zijn dat je het forum niet snapt, helpen we je daar graag bij.

Veranderd door Mrtn, 06 februari 2011 - 22:50

-Calvin-

Portus Ostiae

Portus Ostiae

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 februari 2011 - 17:10

Ik weet heus wel wat een link is. Ik probeer uw antwoorden te begrijpen maar ik snap er niet altijd alles van. Ik zou misschien een basiscursus DNA nodig hebben want op wikipedia met je het meestal al kennen alvorens je kan snappen wat je leest.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 februari 2011 - 17:31

Als je vraagt wat een telomeer is terwijl ik daar net een linkje naar heb gegeven, kan ik weinig anders dan aannemen dat je het niet gelezen hebt. Maargoed, gelieve je antwoorden dan wat duidelijker te formuleren want dan kunnen we je de antwoorden geven waar je naar zoekt. Wat snap je niet aan een telomeer?
Helpt dit je verder?
-Calvin-

Portus Ostiae

Portus Ostiae

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2011 - 15:30

Ik ben blij met uw hulp e nik zal eens de tijd nemen het grondig door te nemen, want dat is wat ik zocht.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures